English

مدیرعامل آبفای هرمزگان خبر داد؛

بهره برداری از فاز نهایی آب شیرین کن بندرعباس تا پایان سال/تامین ۸۰ درصد نیاز آبی بندرعباس از طریق آب شیرین کن ها

مدیرعامل آبفای هرمزگان از تامین 80 درصد نیاز آبی بندرعباس از طریق آب شیرین کن ها خبر داد.

بهره برداری از فاز نهایی آب شیرین کن بندرعباس تا پایان سال/تامین  80 درصد نیاز آبی بندرعباس از طریق آب شیرین کن ها

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «امین قصمی» در بازدید از آب شیرین کن 100 هزار مترمکعبی بندرعباس, اظهار داشت: با حمایت هایی که از سوی حاکمیت در استان داشتیم,  در کوتاه مدت فاز اول آب شیرین کن وارد مدار تولید شده و فازنهایی آن نیز تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد. 

وی افزود: در میان مدت نیز براساس توافق شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور,  در فاز اول آب شیرین کن یک میلیون مترمکعبی ۴۰ هزار مترمکعب در شبانه روز به هرمزگان تخصیص داده شده است که مراحل حقوقی و قراردادی آن در حال انجام است تا این ظرفیت به عنوان ظرفیت دوم از منابع آبی غیرمتعارف به منابع آب شهر بندرعباس اضافه شود.

مدیر عامل آبفای هرمزگان ادامه داد: طی برنامه دو تا سه ساله و با تخصیص سهم استان از آب شیرین کن یک میلیون متر مکعبی, قطعا بندرعباس پایدارترین منابع آبی را خواهد داشت و هیچ گونه دغدغه تامین آب نخواهیم داشت.

 قصمی افزود : با تکمیل فاز نهایی آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی بندرعباس, ۶۰ درصد نیاز آبی شهر از طریق آب شیرین کن ها تامین می شود و با اضافه شدن ظرفیت ۴۰ هزار  مترمکعب از طریق آب شیرین کن یک میلیون مترمکعآب در سال آینده بیش از ۸۰ درصد نیاز آبی بندرعباس از طریق آب شیرین کن ها تامین خواهد شد.

ضرورت مشارکت مردم در مدیریت مصرف بهینه آب

مدیرعامل آبفای استان در ادامه به اقدامات آبفا در زمینه مدیریت مصرف بهینه اشاره کرد و گفت: ظرفیت های آبفا در این حوزه در تابستان امسال به منصه ظهور رسید به طوری که علیرغم کاهش ظرفیت منابع آبی شهر بندرعباس در تابستان امسال  به ۱۶۰۰ لیتر بر ثانیه نسبت به سال گذشته (۲۳۰۰ لیتر بر ثانیه) , با تلاش این مجموعه و همراهی و مشارکت مردم توانستیم در مدیریت توزیع آب  عملکرد مناسبی داشته باشیم. 

قصمی خاطرنشان کرد: در تابستانی که گذشت بیش از ۸۰ درصد شبکه آب شهر بندرعباس به صورت مستمر از خدمات آبفا بهره مند بودند و هیچ گونه قطعی آب نداشتند و نیاز آبی  ۲۰ درصد باقی مانده را نیز با وجود مشکلات موجود در شبکه, توانستیم با نوبت بندی دقیق و مناسب تامین نماییم.

وی در پایان بر مشارکت و همراهی مردم, سازمان های مردم نهاد و سایر دستگاه های اجرایی استان در تحقق مدیریت مصرف بهینه آب تاکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه