English

مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان:

تامین حقابه تالاب بین المللی گاوخونی اولویت نخست محیط زیست است

مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان گفت : تامین حقابه تالاب بین المللی گاوخونی اولویت نخست محیط زیست استان اصفهان است.

تامین حقابه تالاب بین المللی گاوخونی اولویت نخست محیط زیست است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، سید رحمان دانیالی در دومین نشست سازمان های مردم نهاد محیط زیست استان اصفهان گفت: تامین حقابه زیست محیطی زاینده رود و احیای تالاب بین المللی گاوخونی بایستی به عنوان اولویت نخست محیط زیست مد نظر مجموعه مردم و مسؤولان استان و کشور باشد.

وی با استناد به پژوهش و مطالعات انجام شده توسط مراکز دانشگاهی درباره تبعات خشکی تالاب بین المللی گاوخونی اظهارداشت: خشک شدن این تالاب در طولانی مدت به ایجاد کانونی برای تولید گرد و غبار منجر خواهد شد که تا شعاع 500 کیلومتری می تواند اثرات غیرقابل جبرانی بر محیط زیست و سلامت زیستمندان وارد کند.

وی خاطرنشان کرد: تشکل های زیست محیطی می توانند نقش مهم و موثری در پیشبرد اهداف محیط زیست استان و کشور داشته باشند.

محیط زیست اصفهان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان به نقش و جایگاه سازمان های مردم نهاد در تحقق توسعه پایدار اشاره کرد و افزود: تشکل های زیست محیطی ظرفیت های بزرگ اجتماعی به شمار می آیند که با استفاده از توان و پشتوانه مردمی آنان می توان در برابر بسیاری از ناملایمات این بخش امروز جامعه تاثیرگذار بود.

دانیالی تصریح کرد: معرفی مناطق حفاظت شده، شناسایی کمبودها، ارائه راهکارها، فرهنگ سازی محیط زیست در همکاری و هم افزایی با این تشکل ها میسر است و در این راستا آنها می توانند با همت بیشتر گام های موثرتری بردارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: تلاش مجموعه محیط زیست استان بر این است که با جلب مشارکت مردمی و بین بخشی قدم های خوبی برای محیط زیست استان برداشته شود.

گفتنی است؛ تالاب بین المللی گاوخونی یکی از تالاب‌ های مشهور در جلگه مرتفع مرکزی ایران به‌ شمار می ‌آید، این تالاب که منطقه ‌ای به وسعت 476 کیلومتر مربع را پوشانده، در 167 کیلومتری جنوب شرق اصفهان در کنار شهر ورزنه و در مجاورت تپه ‌های شنی واقع ‌است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه