English

کمبود امکانات آتش نشانی به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان با نامناسب دانستن وضعیت آتش نشانی در استان گلستان گفت که وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه اجازه تامین امکانات مورد نیاز برای سازمان آتش نشانی استان را فراهم نمی کند.

کمبود امکانات آتش نشانی به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی

به گزارش خبرگزاری موج، میرمحمد غراوی ظهر شنبه در مراسم تکریم آتش‌نشانان استان گلستان، در مورد وضعیت ایستگاه های آتش نشانی استان گلستان گفت: وضعیت ایستگاه ها و تجهیزات آتش نشانی های شهرهای استان، مطلوب نیست. این در حالی است که در برخی از شهرها ایستگاه آتش نشانی وجود ندارد. چرا که بر اساس 33 شهر 30 ایستگاه آتش نشانی وجود دارد. بر این اساس ۳۷ دستگاه خودروی آتش ‌نشانی در ایستگاه‌ های روستاهای استان وجود دارد که از این تعداد ۶ دستگاه سبک و ۳۱ دستگاه نیمه سنگین است.

وی اظهار کرد: متأسفانه یکی از نقاط ضعف آتش‌نشانی استان نداشتن نردبان برای اطفاء حریق در ساختمان‌های بلندمرتبه است.برای خرید این تجهیزات در سال ۹۳ به سه میلیارد تومان اعتبار نیاز بود و اکنون با شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه نمی توان این کار را انجام داد.تنگناهایی در آتش نشانی‌ها وجود داشته که دولت های گذشته و حال سعی داشتند این نقصان را کاهش دهند.

غراوی گفت: از ابتدای سال تاکنون دو هزار و ۹۴۶ عملیات از سوی آتش‌نشانی‌ شهرهای استان اجرا شده که بیش از دو هزار و ۳۰۰ عملیات اطفاء حریق بوده است. باید سرعت رسیدن به محل حادثه را به استاندارد جهانی نزدیک کنیم و این با افزایش تعداد ایستگاه ها و توانمندی نیروها امکانپذیر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان به حوزه آتش‌نشانی و ایمنی در روستاها اشاره کرد و گفت: قبل از تشکیل دهیاری ها واحدی به نام آتش نشانی در روستاها نداشتیم ولی اکنون این بستر آماده شده تا در روستاها آتش نشانی ایجاد شود. طبق آمار در سطح آتش نشانی روستاهای استان ۲۲ نفر به صورت سرباز امریه به کارگیری شده و در حال حاضر ۳۷ داوطلب، ۳۱ راننده و خدمه در ایستگاه‌های آتش‌نشانی روستاهای استان فعالیت می کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه