English

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در دیدار مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران اصفهان:

سیستم بانکی باید قرض الحسنه شود/ کاهش سودهای بانکی به میزان ۴ درصد

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: سیستم بانکی باید کاملاً قرض الحسنه شود و یا اینکه سودهای بانکی به میزان 4 درصد کاهش یابد.

سیستم بانکی باید قرض الحسنه شود/ کاهش سودهای بانکی به میزان 4 درصد

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، آیت الله سید یوسف طبابایی نژاد در دیدار مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان اصفهان گفت: با بیان اینکه ریشه فسادهای اقتصادی در مسئله بانکداری است، گفت: سیستم بانکی باید کاملاً قرض الحسنه شود و یا اینکه سودهای بانکی به میزان چهار درصد کاهش یابد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اقتصادی کشور ما بانک ها هستند، اظهار کرد: متأسفانه تعداد زیادی بانک تأسیس شد و ارگان های دولتی نیز بانک تأسیس کردند که این کار اشتباه بود.

امام جمعه اصفهان افزود: بنده معتقد نیستم که بانک، غیر دولتی باشد بلکه باید دولتی بوده تا بتوان، پول را در اقتصاد به کار گرفت نه اینکه جمعی فقط به دنبال سود خود باشند؛ بانک خصوصی به دنبال سود است و به سمت بازار سکه و دلار که بازار پرسودی است می رود و بدون شک این پول ها در حوزه تولید به کار گرفته نمی شود.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه بهترین مدل بانکداری، سیستم قرض الحسنه است، گفت: در هیچ کشوری، بهره بانکی اینگونه نیست بدون شک تا زمانی که بانک ها اینگونه سودهای بالا پرداخت می کنند، اقتصادی مقاومتی به صورت کامل محقق نمی شود چراکه پرداخت سود بالا و بیش از سود بخش تولید، مانعی جدی در این مسیر به شمار می رود.

وی تصریح کرد: اگر منابع مالی در اختیار دولت باشد، دولت می تواند آن را به تولید اختصاص دهد و با رونق گرفتن تولید مالیات بیشتری دریافت کند و از این طریق می تواند کشور را اداره کند.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: اگر سود بانکی به این میزان پرداخت نشود، مردم پول های خود را به تولید برده و زمینه ایجاد ارزش افزوده و رونق اشتغال فراهم می شود؛ تا زمانی که سودها به این صورت باشد، هیچ کس حاضر نیست سرمایه خود را به تولید اختصاص دهد و بدون هیچ دغدغه و ریسک و پرداخت مالیات در بانک سرمایه گذاری می کند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به اینکه ریشه فسادهای اقتصادی در مسئله بانکداری است گفت: سیستم بانکی باید کاملاً قرض الحسنه شود و یا اینکه سودهای بانکی به میزان 4 درصد کاهش یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه