English

استاندار لرستان:

کارشناسان شرایط فرودگاه خرم‌آباد را برای پرواز هواپیمای پهن پیکر مناسب نمی‌دانند

سید موسی خادمی گفت: حمل و نقل به ویژه حمل و نقل هوایی با جان انسان‌ها در ارتباط است، لذا هرگونه تصمیم در خصوص توسعه فرودگاه خرم‌آباد نیازمند نظر کارشناسان است.

کارشناسان شرایط فرودگاه خرم‌آباد را برای پرواز هواپیمای پهن پیکر مناسب نمی‌دانند

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، سید موسی خادمی استاندار لرستان، گفت: با توجه به اینکه حمل و نقل هوایی با جان انسان‌ها در ارتباط است، لذا هرگونه تصمیم در خصوص توسعه فرودگاه خرم‌آباد، به نظر کارشناسان صنایع هوایی بستگی دارد.

وی افزود: مدیرعامل شرکت هواپیمایی هما در نامه‌ای، برقراری پرواز حجاج در فرودگاه خرم‌آباد را به دلیل مسائل فنی و توپوگرافی منطقه غیرممکن عنوان کرده است. لذا هرگونه تصمیم در این حوزه باید تابع نظر کارشناسان باشد.

بیش از 50 میلیارد تومان از اعتبارات استانی برای توسعه فرودگاه خرم‌آباد هزینه شده است

خادمی ادامه داد: طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد به منظور نشست و برخاست هواپیمای پهن پیکر و پرواز حجاج در سطح ملی بوده اما بیش از 500 میلیارد ریال از محل استانی هزینه شده که شرکت ایران ایر اعتقاد دارد علیرغم اجرای این طرح، فرودگاه خرم‌آباد همچنان شرایط پذیرش هواپیمای پهن پیکر را ندارد.

نظرات کارشناسی، تصمیمات پیشین را نقض کرده است

وی، تصریح کرد: مشکل فرودگاه خرم‌آباد طی نامه‌ای با پیوست مستندات به وزیر راه و شهرسازی اعلام و در آن عنوان شد که طرح توسعه آن در سال 93 از محل اعتبارات استانی و به منظور آماده سازی برای نشست و برخاست هواپیمای پهن پیکر تا رده ایرباس 300 و 600 و برقراری پروازهای خارجی به ویژه پرواز حجاج و زائرین عتبات عالیات انجام شده است، لذا در حال حاضر نظرات کارشناسی، تصمیماتی پیشین را نقض می‌کند.

سید موسی خادمی

پیگیری‌ها ادامه دارد

استاندار لرستان تاکید کرد: به هر حال پیگیری‌ها در این خصوص ادامه دارد اما چنانچه نظر کارشناسان بر عدم وجود شرایط لازم جهت پذیرش هواپیماهای پهن پیکر باشد، ما نیز تابع نظرات کارشناسی خواهیم بود چون حفظ جان انسان‌ها دارای اولویت است.

گفتنی است، پایان سال 92، طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد با حضور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور آغاز و اعلام شد که با توسعه آن، بیش از 10 هزار زائر لرستانی خانه خدا از این فرودگاه اعزام خواهند شد که پس از گذشت 4 سال، کارشناسان بر این باورند که این فرودگاه قابلیت پذیرش هواپیمای پهن پیکر را ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه