English

در جلسه کمیسیون برنامه بودجه شورای شهر رشت مطرح شد؛

ساماندهی نیروهای حجمی اولویت اعضای شورای شهر/ ساماندهی زمین های بلاتکلیف در سطح شهر

شصت و یکمین جلسه کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی با دستور: تاسیس شرکت سهامی خاص برای ساماندهی نیروهای حجمی، تامین اتوبوس و بهره برداری از خطوط اتوبوسرانی، اجرای ماده ۱۱۰ قانون شهرداری ها محدوده منطقه ۱و اجرای ماده ۱۱۰ قانون شهرداری ها محدوده منطقه ۲ در تالار شورا برگزار گردید.

ساماندهی نیروهای حجمی اولویت اعضای شورای شهر/ ساماندهی زمین های بلاتکلیف در سطح شهر

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، رییس کمیسیون برنامه بودجه با اشاره به اهمیت تاسیس شرکت سهامی خاص جهت ساماندهی نیروهای شهرداری و اولویت این مسئله برای اعضای شورای شهر و نقد از تاخیر ایجاد شده در این حوزه خواستار تعیین تکلیف این شرکت شد.

حجت جذب در این خصوص اظهار داشت: عدم نظارت صحیح و کافی شهرداری بر عملکرد شرکتهای فعلی باعث تضییع حقوق پرسنل حجمی و عدم پرداختهای منظم به این بخش از نیروی انسانی شهرداری گردیده که استمرار این مسئله باعث ایجاد نارضایتی و عدم حاشیه امنیت برای نیروهای حجمی گردیده است.

وی افزود: هدف مدیریت شهری از ایجاد یک شرکت مشخص زیر نظر مستقیم مجموعه شهرداری حفظ حقوق پرسنل حجمی با نظارت مطلوب شهرداری میباشد و در این راستا خواستار برگزاری نشست های مدیران شهرداری با کارشناسان و متخصصین این حوزه جهت انتخاب مدلی کارآمد برای ایجاد شرکت مذکور گردید که در کنار حفظ منافع شهرداری پاسخگوی مطالبات پرسنل نیز باشد.

رییس کمیسیون برنامه بودجه در خصوص اجرای ماده ۱۱۰ و ساماندهی زمین های بلاتکلیف در سطح شهر اظهار داشت: محصور سازی و تنظیف زمین های بلاتکلیف به واسطه تبعات اجتماعی خود امروز به معضلی برای شهر و مطالبه ای برای شهروندان بدل شده است که باید با شناسایی دقیق و تفکیک آنها اقدامات لازم در این خصوص صورت گیرد.

فاطمه شیرزاد با تسلیت ایام محرم، گرامیداشت هفته دفاع مقدس و محکوم کردن حمله تروریستی اهواز، این قبیل کنش های مذبوحانه و کور را بیانگر موضع ضعف دشمن و علتی برای تحکیم وحدت آحاد جامعه زیر پرچم واحد ولایت فقیه دانست.

کمیسیون برنامه و بودجه+ شورای شهر رشت

سخنگوی شورای اسلامی شهر با اشاره به اهمیت اجرای ماده ۱۱۰ اظهار داشت: از ابتدای شروع دوره چهارم شورای اسلامی شهر این موضوع در دستور کار قرار گرفته و مورد پیگیری اعضای شورا قرار گرفت.

وی افزود: در بسیاری از نواحی و محلات شهر رشت شاهد رها شدن زمین ها و خانه های مخروبه و متروکه از سوی مالکین هستیم. متاسفانه این اماکن امروز تبدیل به ماوای اوباش و حیوانات موذی گردیده است و از این رو تهدیدی برای امنیت و بهداشت عمومی شهروندان می باشد که باید سریعا در مرحله اول با فراخوان مالکین و مجاب کردن آنها جهت ساماندهی زمین های خود این مشکل حل گردد و در غیر این صورت شهرداری با طی مراحل قانونی اقدام مقتضی را صورت دهد.

محمدحسن عاقل منش نیز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک به دانش آموزان جهت اول مهر و بازگشایی مدارس به ضرورت تاسیس شرکت جهت ساماندهی نیروهای حجمی اشاره و با نقد از تاخیر بلند مدت صورت گرفته در این خصوص  اظهار داشت: مجموعه کارشناسان شهرداری باید در اسرع وقت پیشنهاد مشخص خود در این خصوص را به اعضای شورا ارائه دهند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: دغدغه های موجود مدیران شهرداری در این خصوص قابل درک است، لیکن لزوم انجام این امر سبب تاکید اعضای شورای شهر جهت تسریع در روند انجام این امر گردیده است.

وی با اشاره به نگرانی ها در خصوص وضعیت نیروهای حجمی خواستار ارائه الگویی مناسب با قابلیت نظارت دقیق شهرداری در این خصوص شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه