English

وجود ۱۲۷ مرکز درمان سوءمصرف مواد مخدر در کرمانشاه/ بستری بیماران رشد ۱۰ درصدی داشته است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: نیمه نخست امسال تعداد بیماران تحت درمان مراکز سوءمصرف مواد (MMT) و بیماران HIV که در این مراکز تحت درمان متادون قرار گرفتند نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش داشته که نشان از اعتماد بیماران و خانواده‌هایشان به این مراکز است.

وجود 127 مرکز درمان سوءمصرف مواد مخدر در کرمانشاه/ بستری بیماران رشد 10 درصدی داشته است

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، دکتر بهمن روشنی با اشاره به مجوز تأسیس دو مرکز جدید سوءمصرف مواد مخدر در سال جاری افزود: هم‌اکنون 127 مرکز درمان سوءمصرف مواد مخدر در استان وجود دارد که 14 مرکز آن دولتی و مابقی خصوصی هستند.

وی اظهار کرد: امسال مجوز تأسیس دو مرکز در شهرستان‌های قصرشیرین و روانسر نیز داده شد.

روشنی گفت: یکی از اقدامات مهم اداره سلامت روان و اعتیاد معاونت درمان دانشگاه در سال جاری گسترش پوشش بیمه‌ای بیماران مبتلابه اعتیاد بوده، به‌طوری‌که سال گذشته تنها پنج مرکز دولتی تحت پوشش بیمه سلامت بود، اما امسال هفت مرکز دولتی و چهار مرکز خصوصی سوءمصرف مواد تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفتند و 16 مرکز خصوصی دیگر نیز در این زمینه در دست اقدام است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در این مراکز 33 درصد هزینه‌ها توسط بیمار و 67 درصد توسط بیمه سلامت پرداخت می‌گردد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه استقرار کامل سامانه ثبت خدمات درمان سوءمصرف مواد را از دیگر اقدامات اداره سلامت روان و اعتیاد معاونت درمان دانشگاه دانست و افزود: ا ین سامانه از سال 1395 ابلاغ شد، اما به‌منظور ثبت روزانه خدمات در نیمه نخست سال جاری به‌طور کامل در مراکز دولتی و خصوصی سوءمصرف مواد استقرار یافت.

روشنی نظارت مستمر بر مراکز سوءمصرف مواد مخدر را از مهم‌ترین وظایف اداره سلامت روان معاونت درمان دانشگاه دانست و افزود: امسال 350 مورد بازدید توسط گروه نظارتی این اداره انجام‌شده که بر اساس آن جلسات و کمیسیون‌های نظارت و رسیدگی به مشکلات مراکز MMT برگزارشده و چنانچه تخلفی در مراکز صورت گرفته باشد با مرکز مربوطه برخورد قانونی صورت گرفته و حتی تا مرحله لغو مجوز هم پیش رفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه