English

در تاسوعا و عاشورای حسینی انجام شد؛

اهدای دو هزار و ۷۹ واحد خون در گیلان

رئیس واحد برنامه ریزی، جذب و حفظ اهداکنندگان انتقال خون گیلان گفت: در تاسوعا و عاشورای حسینی سال 97 تعداد دو هزار و 282 نفر به پایگاه های انتقال خون استان گیلان مراجعه کردند که از این تعداد، دو هزار و 79 نفر ( 2079 )موفق به اهدای خون شدند.

اهدای دو هزار و 79 واحد خون در گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، گیتی ایزدی پور رئیس واحد برنامه ریزی، جذب و حفظ اهداکنندگان انتقال خون گیلان ضمن تقدیر و تشکر از مشارکت مردم همنوعدوست گیلان در امر اهدای خون گفت: در تاسوعا و عاشورای حسینی سال 97 تعداد دو هزار و 282 نفر به پایگاه های انتقال خون استان گیلان مراجعه کردند که از این تعداد، دو هزار و 79 نفر  ( 2079 )موفق به اهدای خون شدند.

وی با بیان این که از مجموع اهداکنندگان خون در روزهای تاسوعا و عاشورا در گیلان، یک هزار و 954 نفر مرد و 125 نفر زن هستند، اظهار کرد: هشت پایگاه انتقال خون در رشت، لاهیجان، لنگرود، رودسر، فومن، تالش، بندرانزلی و آستارا و سامانه خونگیری مجهز در میدان شهرداری رشت از ساعت هشت الی 20 ، و دو تیم سیار برای جمع آوری خون های اهدایی عزاداران حسینی در تاسوعا و عاشورا فعال بود .

ایزدی پور افزود: تعداد یک هزار و 161 نفر اهداکننده مستمر ، 584 نفر اهداکننده باسابقه و 334 نفر اهداکننده بار اول در این ایام در امر اهدای خون مشارکت کردند.

وی ضمن قدردانی از اهداکنندگان خون در استان گیلان خواستار استمرار همکاری آنان برای تامین خون های مورد نیاز بیماران شد.

پویش اهداء خون آگاهانه از تاسوعا تا اربعین حسینی

پویش اهداء خون آگاهانه از تاسوعا تا اربعین حسینی نیز با هدف دعوت مردم به اهداء خون در استان گیلان راه اندازی شده است.

سالانه به طور میانگین بیش از 200 هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که این خون ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی ، فاویسم و افراد مورد نیاز مورد مصرف قرار می گیرد.

 سن 18 تا 65 سال برای می توانند خون  اهدا کنند.  در زمینه اهدا خون باید در روز خون گیری اهدا کنندگان باید مایعات مصرف کنند وپس از اهدا استراحت کنند واز کارهای سنگین پرهیز کنند ودر طول سال آقایان ۴بار و بانوان 3 بار می توانند خون اهدا کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه