English

در راستای فرهنگ‌سازی زیست محیطی؛

کمپین «هر شهروند یک محیطبان، هر شهروند یک پاکبان» در خرم‌آباد آغاز شد

در آستانه عاشورای حسینی، جمعی از مردم خرم‌آباد با تشکیل کمپینی تحت عنوان «هر شهروند یک محیطبان، هر شهروند یک پاکبان»، از عموم مردم خواستند تا در ظهر عاشورا، اقدام به پاکسازی شهر از حیث زباله‌های پلاستیکی کنند.

کمپین «هر شهروند یک محیطبان، هر شهروند یک پاکبان» در خرم‌آباد آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، امین ساکی ایده‌پرداز کمپین «هر شهروند یک محیطبان، هر شهروند یک پاکبان» گفت: هر ساله با پایان مراسمات عزاداری سرور و سالار شهیدان در ظهر عاشورا، حجم زیادی از زباله‌های پلاستیکی در سطح شهر خرم‌آباد پراکنده می‌شود که این امر صدمات جبران ناپذیری برای محیط زیست شهری و روستایی لرستان در پی دارد، لذا پیشنهاد شد تا در عاشورای 97، علاقه‌مندان به زیست بوم لرستان، مسیر میدان 22 بهمن تا مصلی الغدیر خرم‌آباد را از حیث زباله پاکسازی کنند.

وی، افزود: بی‌شک این اقدام، یک فرهنگ‌سازی عمومی است، با این امید که در سالهای آینده، زیرساخت لازم برای دفع زباله‌های پلاستیکی در ظروف مخصوص فراهم شده و شاهد صحنه‌های غیرفرهنگی، غیراخلاقی و ناسازگار با اصول شهروندی نباشیم.

پاکسازی، ساعت 11 ظهر عاشورا از میدان 22 بهمن خرم‌آباد آغاز می‌شود

ساکی، تصریح کرد: مکان و زمان تجمع عوامل این کمپین، ساعت 11 ظهر عاشورا در میدان 22 بهمن است که پس از تجمیع نفرات، به صورت دشت‌بان، سطح خیابان انقلاب خرم‌آباد «حدفاصل میدان 22 بهمن تا ورودی مصلی الغدیر» را از حیث زباله پاکسازی خواهیم کرد.

از مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان و مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری شهرداری خرم‌آباد تشکر می‌کنم

این فعال اجتماعی، تاکید کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان و سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری خرم‌آباد در تامین وسایل لازم اعم از کیسه زباله و دستکش، اقدام کرده‌اند که جا دارد از عنایت آقایان مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل حفاظت محیط زیست و شاهین احمدی مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری ورزشی شهرداری مرکز استان کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم.

مردم، فارغ از هر جایگاه و مسوولیتی، به کمپین بپیوندند

وی، گفت: از هم‌استانی‌های عزیز، به ویژه مردم شریف خرم‌آباد، فارغ از هر جایگاه و مسوولیتی دعوت می‌کنم تا به این کمپین بپیوندند و در پاکسازی محیط زندگی خود مشارکت کنند. بی‌شک این مهم مورد تاکید خداوند متعال، ائمه هدی و عالمان دینی بوده و مورد قبول درگاه احدیت قرار خواهد گرفت.

هدف اصلی، فرهنگ‌سازی زیست محیطی است

گفتنی است، یکی از اهداف اصلی کمپین «هر شهروند یک محیطبان، هر شهروند یک پاکبان»، فارغ از اقدامات عملی، فرهنگ‌سازی اجتماعی جهت مقابله با دور ریز زباله در سطح شهرها است، با این امید که در سالهای آینده، شاهد انتشار زباله‌های پلاستیکی در شهر خرم‌آباد و سایر نقاط استان نباشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه