English

برپایی عزای حسینی در ۳۵ مسجد محلات منطقه آزاد انزلی

برپایی عزای حسینی در 35 مسجد محلات منطقه آزاد انزلی و حرکات هیئت های مذهبی در قالب گروه های زنجیر زنی و سینه زنی به سمت بقاع متبرکه و مزار شهدا از ویژه برنامه های دهه اول ماه محرم بوده است.

برپایی عزای حسینی در 35 مسجد محلات منطقه آزاد انزلی

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، برپایی عزای حسینی در 35 مسجد محلات منطقه آزاد انزلی و حرکات هیئت های مذهبی در قالب گروه های زنجیر زنی و سینه زنی به سمت بقاع متبرکه و مزار شهدا از ویژه برنامه های دهه اول ماه محرم بوده است.

برپایی همایش شیرخوارگان حسینی به یاد شیرخواره دشت کربلا با شرکت خردسالان و کودکان همزمان با چهارمین روز از دهه نخست محرم در مساجد منطقه از دیگر برنامه های عزاداران حسینی در این منطقه بوده است.

تعزیه خوانی و تئاتر خیابانی با مضمون «ارزش های عاشورا» از دیگر برنامه های مهمی است که در دهه دوم ماه محرم در فاز تجارت و گردشگری منطقه به نمایش عموم گذاشته می شود تا با ابزار اثرگذار هنرهای آئینی و مدرن گامی دیگر در جهت فرهنگ سازی مفاهیم عاشورایی برداشته شود.

اجرای عصر شعر عاشورایی و برگزاری سوگواره فرهنگی هنری عاشورایی از برنامه های دیگر این سازمان به مناسبت ایام محرم است که با حضور شاعران استانی و کشوری در دهه سوم از ماه محرم در تالار فرهنگی منطقه برپا می شود.

گفتی است: همایش "نشان محبت" ویژه عاشقان حرمین مطهر عتبات عالیات با حضور نماینده ولی فقیه در استان گیلان، رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان، مقامات استانی و منطقه ای، خیرین، تجار و فعالان اقتصادی منطقه و استان از مهمترین برنامه هایی بود که در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش در مرکز همایش های منطقه برگزار شد.

قرائت زیارت عاشورا و اقامه عزای حسینی از برنامه های مذهبی هستند که در نمازخانه های فاز تجارت و گردشگری برگزار و با نصب بنر، استند و پارچه نوشته هایی با مضامین نهضت عاشورا و اهتزاز پرچم های سیاه، فضای محیطی منطقه آزاد انزلی نیز رنگ و بوی عاشورایی به خود گرفته است.

گفتنی است بنابر اعلام جامعه بازاریان و بازرگانان منطقه به منظور ارج نهادن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و شرکت در مراسم سوگواری، فاز تجارت و گردشگری منطقه ازآزاد انزلی از شب تاسوعا تا عصر عاشورا تعطیل خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه