English

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان؛

طرح "ایران مهارت" از ابتدای مهرماه در استان کردستان برگزار می شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان از آغاز اجرای طرح ( ایران مهارت ) ویژه دانش آموزان دوره اول متوسطه از اول مهرماه با همکاری اداره کل آموزش و پرورش درسطح استان کردستان خبر داد .

 طرح "ایران مهارت" از ابتدای مهرماه  در استان کردستان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان ؛ سید جمیل احمدی از آغاز اجرای طرح ( ایران مهارت ) ویژه دانش آموزان دوره اول متوسطه از اول مهرماه با همکاری اداره کل آموزش و پرورش این استان درسطح استان کردستان خبر داد .  

وی در نشست برنامه ریزی اجرایی نمودن طرح ایران مهارت با رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش این استان اظهار داشت : موضوع پیوند بین آموزش‌های رسمی و غیررسمی همواره دغدغه‌ای در دستگاه‌ها ارائه دهنده آموزش بوده است و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در تلاش است با ایجاد گفتمان مهارت آموزی و برگزاری جلسات مختلف با دستگاه‌های دیگر در این مسیر گام بردارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان با اشاره به طرح ایران مهارت گفت: این طرح در سال 1396 مصوب شد و به طور خلاصه تلاش می‌کند تا در دوره متوسطه اول و دوم برنامه‌ای را برای آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با فضای کار و اشتغال ، ارتقای توانمندی‌ها و مهارت‌های متناسب با ویژگی‌های شناختی و جمعی آن ها و پیوند بیشتر آنها با فضای کسب‌وکار و فعالیت‌های کارآفرینانه ارائه دهد.

احمدی تاکید کرد : براین اساس با انعقاد تفاهم نامه ای بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و وزارت آموزش و پرورش فعالیت این طرح آغاز شده  است که این طرح از ابتدای مهر ماه سالجاری در سطح استان کردستان توسط آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای این استان اجرایی خواهد شد.

وی افزود : طرح ایران مهارت در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و با هدف اثرگذاری بیش از پیش آموزش های ارائه شده در سطح مدارس تدوین و اجرایی می شود.

در ادامه رشید قربانی ، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان نیز عدم ارائه آموزش های مهارتی در نظام آموزش و پرورش را یکی از چالش های پیش رو کشور در تربیت افراد کارآفرین ذکر کرد و گفت : طرح ایران مهارت فرصتی مناسب در راستای آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با آموزش های مهارتی و تربیت نیروی متخصص و نقش این آموزش ها در ایجاد اشتغال مولد وپایدار است .

قربانی از آمادگی اداره کل آموزش و پرورش در راستای اجرایی نمودن این طرح در استان کردستان خبر داد و افزود : در فاز نخست این طرح به 7000 دانش آموز دوره اول متوسطه سطح استان آموزش های مهارتی در قالب طرح ایران مهارت ارائه خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی