English

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان:

هیزم مورد نیاز عزاداران حسینی در لرستان تامین شده است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در جلسه هماهنگی با هیات‌های مذهبی، از تهیه هیزم خشک مورد نیاز آئین گِل عزاداران حسینی لرستان خبر داد.

هیزم مورد نیاز عزاداران حسینی در لرستان تامین شده است

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، شیرزاد نجفی، گفت: در راستای حفاظت از جنگلها و جلوگیری از قطع درختان جنگلی توسط افراد سودجو، هیزم خشک و غیرجنگلی مورد نیاز هیات‌های مذهبی لرستان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی تامین شده است.

هیزم مورد نیاز، سه‌شنبه و چهارشنبه میان هیات‌های مذهبی توزیع می‌شود

وی با بیان اینکه هیات های مذهبی با در دست داشتن حواله شورای هیات های مذهبی می توانند نسبت به دریافت سهمیه هیزم خود اقدام کنند عنوان کرد : هیزم مورد نیاز طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در میان هیات‌های عزاداری توزیع می‌شود.

پوشش جنگلی لرستان تحت کنترل شدید است 

مدیرکل منابع طبیعی لرستان با تاکید بر تشدید نظارت‌ها در روزهای تاسوعا و عاشورا یادآور شد: گذرگاه‌های منتهی به جنگلهای استان، با 40 اکیپ یگان حفاظت منابع طبیعی و با همکاری نیروی انتظامی پوشش داده خواهد شد و از ورود هرگونه اره موتوری و دستی و آلات قطع درختان به جنگل جلوگیری می‌شود.

هیئات مذهبی در استفاده از هیزم صرفه‌جویی کنند

وی در پایان با اشاره به اینکه، با کسانی که به قصد قطع درختان و جمع آوری هیزم وارد جنگل ها می شود برخورد قاطع و قضایی صورت می گیرد خاطرنشان کرد: متاسفانه در فرآیند استفاده از چوب، شاهد اسراف برخی هیات‌های مذهبی هستیم و بعضی از هیات‌ها آتش زدن هیزم را دو تا 3 ساعت پیش از مراسم آغاز می‌کنند و تا ساعتها پس از پایان مراسم نیز این فرایند ادامه دارد که این امر موجب سوخت بی‌رویه هیزم شود. لذا از هیئات مذهبی تقاضا داریم ازاین مهم جلوگیری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه