English

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در پاسخ به موج؛

طراحی پروژه‌های خدمات شهری کرمانشاه سلیقه محور است تا برنامه محور

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در پاسخ به انتقاد موج مبنی بر نیمه‌تمام ماندن پروژه‌های شهری، گفت: متأسفانه در اجرا و طراحی پروژه‌های شهری کرمانشاه، مسئولین بیشتر از آنکه برنامه محور باشند، سلیقه محور هستند.

طراحی پروژه‌های خدمات شهری کرمانشاه سلیقه محور است تا برنامه محور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، مهرداد سالاری در خصوص روند کم و کیفی پروژه‌های شهری کرمانشاه ابراز داشت: اقدامات مقطعی و گاهاً بدون کارشناسی در برخی از پروژه‌های شهری باعث ناتمام ماندن و بعضاً خسارت به بدنه شهر شده است.

وی با اشاره به زلزله آبان ماه سال گذشته، از خسارت حدود 100 هزار واحد مسکونی در این زلزله خبر داد و افزود: خسارات ناشی از زلزله حدود 19 هزار و 500 واحد تخریبی نوع یک و 26 هزار واحد تخریبی نوع دو هستند.

تعمیر بیش از 51 هزار واحد زلزله‌زده شهری و روستایی

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه بابیان این مطلب که از 56 هزار واحد تعمیری نوع یک، دو و سه زلزله‌زده نیز تاکنون 51 هزار و 609 واحد تعمیر شده است، گفت: علی‌رغم همه مشکلات مصالح و همچنین ارزی کشور، بازسازی مناطق زلزله‌زده طبق برنامه در حال انجام است و تا اول مهرماه امسال ساخت 12 هزار و 500 واحد روستایی در این مناطق به پایان می‌رسد.

وی بروز تهدید زلزله را یک فرصت برای کرمانشاه قلمداد کرد و افزود: در کنار روند بازسازی واحدهای تخریبی نوع یک، کار بازسازی واحدهای تخریبی نوع دو هم آغازشده و در حال حاضر 23 هزار و 790 واحد تا مرحله اسکلت انجام‌شده که بخشی از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

خاطیان پروژه مسکن مهر سرپل ذهاب زیر تیغ دستگاه قضا

سالاری در ادامه با کذب دانستن اخباری مبنی بر کلیه فروشی در مناطق زلزله‌زده برای ساخت واحدهای مسکونی، خاطرنشان ساخت: برای ساخت یک واحد 90 متری روستایی علاوه بر تهیه نقشه و سیمان رایگان، در حال حاضر حدود 67.5 میلیون تومان تسهیلات و کمک بلاعوض پرداخت می‌شود، یعنی به ازای هر متر 750 هزار تومان تأمین اعتبارشده است.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در خصوص خسارات ناشی از پروژه‌های مسکن مهر در زلزله، اظهار داشت: دو پروژه مسکن مهر سرپل ذهاب و اسلام آبادغرب در زلزله دچار آسیب شدند که از 24 بلوک پروژه‌های مسکن مهر سرپل ذهاب 21 بلوک آن مقاوم‌سازی و تنها سه بلوک آن تخریب شد و بر این اساس طبق نظر شورای فنی استان ناظر و پیمانکار پروژه مسکن مهر سرپل ذهاب و ناظر و پیمانکار، طراح پروژه اسلام آبادغرب به دادستانی جهت پیگیری حقوقی معرفی‌شده‌اند.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه تأکید کرد: افرادی که قصور آن‌ها در این پروژه محرز است باید بازداشت و از آن‌ها خسارت گرفته شود که انجام این کار را از طریق دادستانی به‌عنوان مدعی‌العموم پیگیر هستیم و در ادامه تا زمانی که از سلامت و ایمنی پروژه‌های مسکن مهر اطمینان حاصل نکنیم اجازه سکونت حتی یک نفر در این پروژه‌ها داده نمی‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه