English

۵ هزار هکتار از اراضی کرمانشاه بیش ۹ هزار تن آفتابگردان تولید می‌کنند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در سال زراعی جاری در 5 هزار هکتار از اراضی کرمانشاه پیش‌بینی می‌شود حدود 9 هزار تن آفتابگردان آجیلی و روغنی تولید شود.

5 هزار هکتار از اراضی کرمانشاه بیش 9 هزار تن آفتابگردان تولید می‌کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، خسرو شهبازی با اعلام خبر رشد چشم‌گیر تولید دانه روغنی آفتابگردان در کرمانشاه، افزود: سالانه بالغ‌بر 5 هزار هکتار از اراضی کرمانشاه به کشت آفتابگردان آجیلی اختصاص می‌یابد.

وی تصریح کرد: عمده کشت آفتابگردان آجیلی استان در شهرستان‌های سنقر و صحنه است و پیش‌بینی‌شده حدود 8 هزار و 500 تن از این آفتابگردان در کرمانشاه تولید شود.

شهبازی خاطرنشان ساخت: کشت و تولید آفتابگردان آجیلی درآمد مناسب و اقتصادی برای کشاورزان دارد خاطرنشان کرد: همین موضوع باعث تمایل کشاورزان به کشت آفتابگردان آجیلی شده است به‌طوری‌که در سال 95 با تأکید بر امکان برداشت مکانیزه نوع روغنی و شرایط مساعد شهرستان اسلام آبادغرب برای اولین بار آفتابگردان روغنی از ارقام هیبرید وارداتی اسکار و فانتزیا در سطح 48 هکتار کشت گردید.

کشت آفتابگردان

رئیس جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت:: در سال 96 سطح آفتابگردان روغنی به 83 هکتار عمدتاً درکشت دوم افزایش یافت و در سال زراعی 96 -97 امکان کشت زودهنگام این محصول با تدارک 560 کیلوگرم بذر هیبرید رقم اسکار یارانه دار در اسفندماه 96 موردتوجه قرار گرفت و همچنین بذور موردنیاز کشت از رقم هیبرید هایسان به مقدار 1900 کیلوگرم تدارک دیده شد.

شهبازی افزود: آفتابگردان روغنی در اراضی دشت شیان در سطح 300 هکتار از این اراضی کشت گردیده است که مزارع از وضعیت مطلوبی نیز برخوردار بوده که در راستای توسعه این کشت تمامی سطح ابلاغی آفتابگردان روغنی استان به میزان 300 هکتار محقق شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه بابیان این مطلب که پیش‌بینی می‌شود از سطح اراضی شیان، حدود 600 تن آفتابگردان روغنی تولید شود، اظهار داشت: در این راستا مکاتبات جهت تأمین دستگاه هد برداشت الگویی با مجری دانه‌های روغنی انجام‌گرفته و کارگاه‌های آموزشی انتقال‌یافته‌های تحقیقاتی، تهیه گزارش خبری و برنامه رویش در راستای ترویج و افزایش بهره‌وری در زراعت این محصول توسط مدیریت ترویج صورت گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه