English

استاندار فارس در جلسه ارائه راهکارهای بهره وری از انرژی در دستگاه های دولتی:

انرژی های مصرفی همچون آب و برق، مهمترین سرمایه های عام هستند/ استان فارس رتبه دوم صرفه جویی برق در تابستان گذشته را کسب کرده است

استاندار فارس در جلسه ارائه راهکارهای بهره وری از انرژی در دستگاه های دولتی ؛ انرژی های مصرفی همچون آب و برق را از مهمترین سرمایه های عام دانست و گفت: این سرمایه ها هر روز با تنگناهای بیشتری مواجه می شوند، بنابراین افزایش بهره وری انرژی به عنوان یکی از مؤلفه های توسعه پایدار باید در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار گیرد.

انرژی های مصرفی همچون آب و برق، مهمترین سرمایه های عام هستند/ استان فارس رتبه دوم صرفه جویی برق در تابستان گذشته را کسب کرده است

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، اسماعیل تبادار در جلسه ارائه راهکارهای جامع بهره وری انرژی در دستگاه های دولتی؛ انرژی های مصرفی همچون آب و برق را از مهمترین سرمایه های عام دانست و گفت: این سرمایه ها هر روز با تنگناهای بیشتری مواجه می شوند، بنابراین افزایش بهره وری انرژی به عنوان یکی از مؤلفه های توسعه پایدار باید در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب و برق، گفت: در حال حاضر 18 درصد از برق مصرفی کشور به وسیله آب پشت سدها تأمین می شود لذا اگر صرفه جویی در آب وجود داشته باشد ضریب اطمینانی برای تأمین این 18 درصد برق است.

استاندار فارس در جلسه ارائه راهکارهای بهره وری از انرژی در دستگاه های دولتی

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه بکارگیری روش های جامع بهره وری انرژی باید پیش از این در دستور کار قرار می گرفت، تأکید کرد: اجرایی شدن این راهکارها باید در اسرع وقت در دستور کار قرار بگیرد.

استاندار فارس با تأکید بر اینکه راهکارهای بهره وری انرژی باید در قالب یک طرح جامع ارائه شود، افزود: این طرح جامع باید همه روش ها و طرح های پراکنده را در بر بگیرد و با در نظر گرفتن همه جوانب، نقشه راه دستیابی به هدف نهایی را ترسیم کند.

تباداد ادامه داد: اگر چنین برنامه جامع و کلانی تدوین شود به رغم کمبود اعتبارات موجود، گام های مؤثری در زمینه بهره وری انرژی برداشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه ادامه یافتن کارهای بزرگ، ضامن اثربخشی هر چه بیشتر این کارها است، اظهار داشت: متأسفانه بسیاری از امور مهم تنها در زمان بحران اجرا می شوند و پس از آن پیگیری و مداومت لازم برای رسیدن به نتایج پایدار در دستور کار قرار نمی گیرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه این استان رتبه دوم صرفه جویی برق در تابستان گذشته را کسب کرده است، گفت: ممیزی برق با در نظر گرفتن حداقل ها در تابستان گذشته سبب شد بیش از 200 مگاوات در پیک مصرف برق استان فارس، صرفه جویی شود.

استاندار فارس با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای صرفه جویی در مصرف برق توسط دستگاه های اجرایی استان، تصریح کرد: در حالی که میزان برق مصرفی سالانه دستگاه های اجرایی استان فارس در سال گذشته 12 میلیون مگاوات بوده، در سال جاری و پس از انجام ممیزی های حداقلی این میزان با کاهش یک میلیون مگاواتی رو به رو شده است.

تبادار خاطرنشان کرد: تنها مصرف برق استانداری فارس در مردادماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 31 درصد کاهش داشته است.

وی با تقدیر و تشکر از مردم استان فارس در خصوص صرفه جویی مصرف برق، تأکید کرد: بدون تردید همکاری و همراهی مردم در صرفه جویی برق مصرفی، یکی از مهمترین  دلایل موفقیت در امر کاهش مصرف برق بوده است.

استاندار فارس در جلسه ارائه راهکارهای بهره وری از انرژی در دستگاه های دولتی

نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر ضرورت تلاش بیشتر برای صرفه جویی در مصرف آب و برق، گفت: طرح جامع و عملیاتی افزایش بهره وری انرژی باید با همکاری دانشگاه شیراز تهیه و اجرایی شود.

استاندار فارس با اشاره به طرح پیشنهادی دانشگاه شیراز و آمادگی تیم ارائه دهنده این طرح، خواستار هماهنگی این گروه با دستگاه های اجرایی مربوطه و دستیابی به طرح جامع و عملیاتی افزایش بهره وری انرژی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه