English

عضو کمیسیون عمران مجلس؛

مقابله با کوله‌بران جز هزینه و بدبینی چیزی برای جامعه ندارد

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه کوله‌بران و مرزنشینان فعال در جابجایی کالاهای خرد،‌ برخلاف قاچاقچیان کلان دستشان به جایی بند نیست، گفت: مقابله مستقیم و ایزایی با کوله‌بران که از افراد مظلوم و محروم هستند چیزی جز هزینه و ایجاد بدبینی برای جامعه ندارد.

مقابله با کوله‌بران جز هزینه و بدبینی چیزی برای جامعه ندارد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حسین هاشمی تختی در بازدید و دیدار با کارکنان تعزیرات حکومتی استان هرمزگان با بیان اینکه کار این مجموعه از حساسیت، ظرافت و سختی بالایی برخوردار است، اظهار داشت: تعزیرات حکومتی نقش اساسی در بحث صیانت از حقوق مردم در جامعه دارد و از طرفی عرضه کنندگان نیز حقوق خود را دارند که باید هر دو طرف را با به طور دقیق در نظر گرفت.

وی به سختی کار قضاوت اشاره و افزود: بعضا دیده می شود که افراد فعال در حوزه قضاوت، با تهدیدها و چالش هایی روبرو هستند این موضوع یادآور این است که باید هر چه بیشتر متوجه این قشر بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس خواستار بهبود شرایط دستمزد و امور معیشتی کارکنان تعزیرات حکومتی شد و افزود: یکی از اصول اخلاقی و اصولی فعالان حوزه بارزسی و نظارتی و قضایی حفظ آبروی مردم است.

هاشمی‌تختی با بیان اینکه عملکرد تعزیزات حکومتی استان علی‌رغم تعداد کمبود نیرو و امکانات، بسیار ارزنده و قابل توجه بوده است، تاکید کرد: برخی‌ها بعضا زمانی که اسم از مبارزه با قاچاق آورده می‌شود، بدون درنگ فکر و نظرشان متوجه افرادی می‌شود که در گوشه و کنار مرزها به طور انفرادی برای امرار معاش و کسب درآمدی ناچیز اقدام به جابجایی کالا می کنند، اما ما بر این عقیده‌ایم مقابله ایزایی و تحکمی همراه با دستگیری در مورد این قشر که از افراد محروم و مظلوم جامعه هستند، راهکار اساسی نیست.

نماینده حوزه انتخابیه بندرعباس، قشم،‌بندرخمیر و ابوموسی با تاکید بر اینکه به طور جد همواره مخالف این دیدگاه بوده است، یادآور شد: هزینه‌های اینگونه نگاه‌ها و برخوردها برای جامعه از سود و فوایدش بیشتر است و باید جلوی این رفتارها در سیستم‌های مربوطه گرفته شود.

وی همچنین گفت: برخلاف قاچاقچیان گردن کلفت که در صورت مقابله با آنها فشارهای متعددی را به دستگاه برخورد کننده میاورند، مرزنشینانی که به صورت کوله‌بری و انفرادی اقدام به جابجایی کالا می کنند از هیچ پشتوانه‌ای برخوردار نیستند، اما باید وجدان و اخلاقیات را مدنظر قرار داد و هوای محرومان و مستضعفان را داشت.

هاشمی تختی تصریح کرد:‌ نباید برآیند رفتارهای دستگاه‌های نظارتی و مقابله‌ای با قاچاق و سایر تخلفات در بازار، به ایجاد بدبینی در جامعه منجر شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه