English

دشمنان در پی کمرنگ کردن کنگره عظیم اربعین هستند/ ملت عراق و ایران باید مواظب فتنه آمریکایی سعودی باشند

امام جمعه شهرستان بندرلنگه گفت: هم ملت ایران و هم عراق باید مواظب باشند، امریکا میخواهد وحدت این دو ملت را برهم بزند و روابط را به مانند زمان صدام برگرداند.

دشمنان در پی کمرنگ کردن کنگره عظیم اربعین هستند/ ملت عراق و ایران باید مواظب فتنه آمریکایی سعودی باشند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان،  آیت الله «سید محمدجواد رکنی حسینی» ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به خصوصیات اخلاقی و سیره امام حسین(ع)، اظهار کرد: امام حسین(ع) هیچگاه ازدعوت حق دست برنداشت سیره آن امام همام امر به معروف و نهی از منکر بود و شجاعت وشهامت و آزداگی را سرلوحه کارخود قرار داده بود و همین منش ایشان بود که الگویی برای همه جهانیان شد.

وی در ادامه با اشاره به فتنه سعودی آمریکایی دربصره، افزود: حمله به کنسولگری ایران در بصره و سپس اعلام مواضع کاخ سفید نسبت به ایران، حقایقی را روشن کرد که اگر کار آمریکایی ها نیست پس چرا این چنین مواضعی را نشان می‌دهند.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه اضافه کرد: هم ملت ایران و هم عراق باید مواظب باشند، آمریکا می‌خواهد وحدت این دو ملت را برهم بزند و روابط را به مانند زمان صدام برگرداند و این فتنه از آنجا آغاز شد که نخست وزیر عراق اعلام کرد که نمی‌توانیم تحریم های آمریکا علیه ایران را نادیده بگیریم که همین برخود نیز از طرف گروههای سیاسی عراق مورد نقد قرار گرفت.

رکنی یادآور شد: وقتی که نیمی از عراق دست داعش بود و کربلا نیز در محاصره چه کسی به داد مردم عراق رسید؟ مردم عراق باید هوشیار باشند و بدانند دشمن در صدد این است که مراسم میلیونی اربعین را کمرنگ کند چرا که اوج وحدت میان این دو ملت را در این کنگره عظیم مشاهده کرده است و همه آنها از این مراسم به وحشت افتاده اند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به برگزاری مراسمات عزاداری و سوگواری امام حسین(ع) درد هه اول محرم، بیان داشت: علی رغم تبلیغات مسموم دشمنان در فضای مجازی و همچنین مشکلات اقتصادی مردم، مراسمات این دهه باشکوه تر از هرسال در حال برگزاری است و این از عظمت دستگاه امام حسین(ع) است.

وی گفت: مردم با این همه مشکلات از عظمت دستگاه امام حسین(ع) غافل نمی‌شوند و عزاداران در مراسمات عزاداری از نماز غافل نشوند و به وقت نماز این فریضه را به جا آورند و امسال هم بنا به سالهای گذشته نماز ظهر عاشورا در خیابان روبروی حسینیه حداد و مراسم عصر عاشورا هم درمصلی این بندر با شکوه تر از هرسال برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی