English

استاندار کرمانشاه:

برای ایجاد اشتغال نیاز به سرمایه‌گذاری و تولید ثروت داریم

استاندار کرمانشاه گفت: برای حل مشکل بیکاری نیاز به سرمایه‌گذاری، تولید ثروت، برداشتن موانع بر سر راه سرمایه‌گذاری و تلاش برای بهبود فضای کسب‌وکار داریم.

برای ایجاد اشتغال نیاز به سرمایه‌گذاری و تولید ثروت داریم

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، هوشنگ بازوند اظهار داشت: در شرایط حال حاضر تلاش برای حرکت در جهت اشتغال، حل مشکلات بیکاری، توسعه فضای کارآفرینی و بهبود فضای کسب‌وکار و همچنین تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی مهم‌ترین راهبردها و اولویت‌های کاری اشتغال در استان است.

وی در ابتدای این جلسه با اشاره به وقوع زلزله سال گذشته در استان خاطرنشان ساخت: زلزله سال گذشته یک شوک بسیار سنگین به استان وارد کرد اما ما به دنبال این بودیم که از زلزله به‌عنوان یک فرصت استفاده کنیم و در این راستا به نتایج خوبی دست پیدا کردیم.

مقام عالی استان تصریح کرد: زلزله سال گذشته حدود 18 تا 20 ثانیه در استان اتفاق افتاد و این زلزله رقمی معادل بیش از 5 هزار میلیارد تومان به استان خسارت وارد کرد و اگر بخواهیم این خسارت را جبران کنیم نیاز به بیش از 9 هزار میلیارد تومان با توجه به شرایط موجود داریم.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: با توجه به اینکه زلزله سال گذشته بسیار گسترده و شدید بود تاکنون ما شاهد بیش از 5 هزار پس‌لرزه در استان بودیم و پیش‌بینی می‌شود که این پس‌لرزه‌ها بین یک سال و نیم تا دو سال هم ادامه داشته باشد و بعضی از پس‌لرزه هم‌شدت بالایی داشته‌اند که خسارت‌های دیگری به استان وارد کردند.

وی با اشاره به انسجام ملی شکل‌گرفته پس از وقوع زلزله سال گذشته در استان ادامه داد: پس‌ازاین زلزله یک انسجام و وحدت بسیار خوبی با پیام و حضور مقام معظم رهبری و همچنین دیگر مسئولین در استان شکل گرفت و مردم کشور انصافان یک حضور باشکوهی در کمک‌رسانی و یاری‌رسانی به آسیب دیدگان به نمایش گذاشتند و احساس کردند دینی که نسبت به مردم استان در طول 8 سال جنگ تحمیلی دارند، باید به‌نوعی ادا کنند.

بازوند بیان داشت: در زلزله استان، یک انسجام و وحدت بسیار مناسبی در کشور شکل گرفت که اگر می‌خواهیم بر تهدیدات و مشکلات فائق آبیم باید موضوع انسجام و وحدت در استان را به‌عنوان یک الگو در کشور موردتوجه قرار دهیم.

رئیس شورای اداری استان ادامه داد: دولت هم با تمامی توان و تلاش برای حل مشکلات زلزله استان پای‌کار آمد و در این راستا مصوبات و اعتبارات بسیار خوبی را به تصویب رسانید که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی بیان داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان شهریورماه سال جاری 12 هزار و 500 واحد در مناطق زلزله‌زده به اتمام خواهد رسید و در برنامه داریم که تا پایان سال 1398 پرونده بازسازی در این مناطق را ببندیم اگرچه از مدیران ذی‌ربط خواسته‌ایم که تلاش خود را برای اتمام روند بازسازی در مناطق زلزله‌زده تا پایان نیمه اول سال آینده بکار گیرند.

استاندار کرمانشاه گفت: زلزله استان کرمانشاه اولین زلزله‌ای بود که مدیریت آن توسط استان انجام شد و اگرچه این زلزله یک بحران ملی بود اما با مدیریت استانی توانستیم که بحران را مدیریت کنیم.

مقام عالی استان اظهار داشت: ما اعتقاد داشتیم که روند کار وزندگی در مناطق زلزله‌زده به شکل عادی ادامه پیدا کند اما برخی از افراد مانند سلفی به گیرها می‌خواستند خودی نشان دهند اما احساس کردیم که این ما هستیم که باید تا روز آخر در کنار مردم صبور مناطق زلزله‌زده باشیم.

استاندار کرمانشاه

برای حل مشکل بیکاری مستلزم ایجاد سرمایه‌گذاری در استان هستیم

استاندار کرمانشاه با اشاره به مشکل بیکاری در استان گفت: شغل امکان دارد با سخنرانی از بین برود اما با سخنرانی شغل ایجاد نمی‌شود لذا برای حل مشکل بیکاری نیاز به سرمایه‌گذاری، تولید ثروت، برداشتن موانع بر سر راه سرمایه‌گذاری و تلاش برای بهبود فضای کسب‌وکار داریم.

رئیس شورای اداری استان بیان داشت: بزرگ‌ترین موانع بر سر راه سرمایه‌گذاری در بدنه و مجموعه ساختار اداری وجود دارد که این ساختار مانع از جذب سرمایه‌گذاری می‌شود و سرمایه‌گذار هم درجایی سرمایه‌گذاری می‌کند که اشتغال و فضای کسب‌وکار در آن مناسب باشد.

وی تصریح کرد: اگر استان کرمانشاه دارای نرخ بالای بیکاری و عدم فضای کسب‌وکار است لذا کمتر سرمایه‌گذاری حاضر به ایجاد سرمایه‌گذاری در استان می‌شود اما ما در یک سال گذشته تلاش خود را برای تغییر ساختار اداری برای جذب سرمایه‌گذاری بکار گرفته‌ایم و از مدیران خواسته‌ایم که با جدیت و پیگیری به دنبال ارتقای بهبود فضای کسب‌وکار در استان باشند.

بازوند خاطرنشان ساخت: باید با گفتمان مشکل فضای کسب‌وکار و اشتغال را در استان حل کنیم و در همین راستا در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل قصد داریم که این نوع گفتمان را گسترش دهیم تا روند جذب سرمایه‌گذاری در استان به یک فرهنگ تبدیل شود و مدیران هم باید این نوع رفتار را به زیرمجموعه‌های خود گسترش دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه