English

نخستین گام در باز طراحی شهری محله چاهستانی‌ها انجام شد

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان عنوان کرد: نخستین گام در بازطراحی شهری با توجه به هویت بومی و مفهوم معماری و شهرسازی در محله چاهستانی های بندرعباس انجام شد.

نخستین گام در باز طراحی شهری محله چاهستانی‌ها انجام شد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «ابراهیم رستم گورانی» در این رابطه گفت: در ادامه طرح بازآفرینی شهری در محله چاهستانی ها پس از نقشه برداری، طراحی معابر و جانمایی کاربری ها و نهایتا تصویب در کمیسیون ماده پنج قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری، عملیات بازگشایی معابر اصلی با کمک و مشارکت اجتماعی ساکنان آغاز شد و نخستین گام در راستای طراحی معماری و شهرسازی آن نیز انجام پذیرفت.

وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر برای ساماندهی ساخت و سازها و ایجاد وحدت رویه در حوزه شهرسازی و ایجاد محیطی آرام همراه با سرزندگی و هویت ایرانی-اسلامی، نیاز به طراحی در مقیاس محلات با توجه به تمام ضوابط و معیارهای شهرسازی و معماری است.

این مقام مسئول اظهار داشت: بر همین اساس اداره کل راه و شهرسازی با توجه به اهمیت این موضوع و برای بازیابی هویت یا مفهوم معماری و شهرسازی، با برگزاری جلسات متعدد کارشناسی با طراحان و معماران استان و بهره گیری از نیروهای متخصص دانشگاهی و بومی دست به اقداماتی جهت طراحی کالبد، بافت، منظر و سیمای محله چاهستانی ها زد.

گورانی توضیح داد: بدین صورت که محله به بلوک های مختلف تقسیم بندی شده و هریک از بلوک ها ضمن بررسی مسائل و تبعات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ساکنان و مالکان، طراحی شده است.

وی افزود: این طراحی ها در کانسپت ها و رویکرد های مختلف و توجه ویژه به بحث تاثیر متقابل اقلیم و کالبد شهری صورت پذیرفته اند.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان تصریح کرد: با این رویکرد می‌توان ضمن شناسایی فضاهای خالی و باقیمانده در هر بخش از محله، آن را  به صورت مطلوب برای تامین بخشی از خدمات مورد نیاز ساکنان طراحی کرد.

گورانی اضافه کرد: همچنین با تعیین و تصویب ضوابط ساخت و ساز محله چاهستانی ها می توان به بهبود و تناسب ساختار نما و یکپارچگی بافت کالبدی محله کمک شایانی کرد.

وی عنوان کرد: در این راستا جلسات متعددی در اداره کل راه و شهرسازی و با حضور مدیرکل راه و شهرسازی و مجموعه های مربوطه برگزار و درخصوص طرح های پیشنهادی، نقاط قوت و ضعف هر یک از ایده ها و مسائل و تبعات اجتماعی و فرهنگی آن‌ها بحث و مشورت صورت پذیرفت.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان در پایان خاطر نشان ساخت: امید است با پیشبرد و اطلاع رسانی به ساکنان محله، ضمن استقبال مردمی از این موضوع، شاهد ساماندهی سیما و منظر محله، بهبود بافت محلی و فضای شهری و در ادامه بازیابی هویت شهری محله چاهستانی ها باشیم. مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان تصریح کرد: با این رویکرد می توان ضمن شناسایی فضاهای خالی و باقیمانده در هر بخش از محله، آن را  بصورت مطلوب جهت تامین بخشی از خدمات مورد نیاز ساکنان طراحی کرد.

گورانی اضافه کرد: همچنین با تعیین و تصویب ضوابط ساخت و ساز محله چاهستانی ها می توان به بهبود و تناسب ساختار نما و یکپارچگی بافت کالبدی محله کمک شایانی کرد.

وی عنوان کرد: در این راستا جلسات متعددی در اداره کل راه و شهرسازی و با حضور مدیرکل راه و شهرسازی و مجموعه های مربوطه برگزار و درخصوص طرح های پیشنهادی، نقاط قوت و ضعف هر یک از ایده ها و مسائل و تبعات اجتماعی و فرهنگی آنها بحث و مشورت صورت پذیرفت.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان در پایان خاطر نشان ساخت: امید است با پیشبرد و اطلاع رسانی به ساکنان محله، ضمن استقبال مردمی از این موضوع، شاهد ساماندهی سیما و منظر محله، بهبود بافت محلی و فضای شهری و در ادامه بازیابی هویت شهری محله چاهستانی ها باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه