English

محرم امسال در کرمانشاه اجرا می‌شود؛

برگزاری ۵۹ برنامه بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه/ اعزام ۲۶۰ روحانی مبلغ به تمام نقاط استان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: هم‌زمان با گرامیداشت ایام عزاداری دهه محرم و صفر در کرمانشاه 59 برنامه بصیرت عاشورایی را در 36 بقعه متبرکه و همچنین اعزام 260 روحانی مبلغ کشوری و بومی به تمام نقاط استان اجرا می‌گردد.

برگزاری 59 برنامه بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه/ اعزام 260 روحانی مبلغ به تمام نقاط استان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، حجت‌الاسلام آیت‌الله عباسیان به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی ویژه ایام محرم در استان کرمانشاه، ابراز داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه در ایام ماه محرم و صفر 59 برنامه در 36 بقعه متبرکه استان از 20 شهریور تا 17 آبان برگزار می‌کند.

وی در ادامه از اعزام 200 روحانی مبلغ به استان کرمانشاه در ایام محرم خبر داد و خاطرنشان ساخت: علاوه بر این مبلغین، 60 روحانی بومی نیز با استقرار در بقاع متبرکه و مساجد محروم کرمانشاه به سخنرانی می‌پردازند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به برپایی 36 خیمه معرفت به‌منظور ارائه فعالیت‌های فرهنگی و خدماتی در بقاع متبرکه استان در این ایام، گفت: در روز دوم محرم (21 شهریور) در هشت بقعه استان ویژه‌برنامه "لبیک یا حسین (ع)" را برگزار خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: هم‌زمان با گرامیداشت چهارمین روز از ماه محرم مراسم شیرخوارگان حسینی را در شش نقطه استان خواهیم داشت که در شهر کرمانشاه این مراسم در "چاه صاحب زمان" و سالن ورزشی امام خمینی (ره) برگزار می‌گردد و در ششمین روز از ماه محرم نیز برنامه "احلی من العسل" باهدف الگو گیری از رشادت‌های جوانان حضرت قاسم (ع) و با مشارکت را الگوی خود آموزش‌وپرورش برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عباسیان از برگزاری مراسم "رهروان زینبی" در دوازدهمین روز محرم خبر داد و خاطرنشان ساخت: با توجه به نقش بی‌بدیل حضرت زینب (س) در زنده ماندن واقعه عاشورا و اینکه طی چند سال گذشته نیز استقبال خوبی از این مراسم شده، امسال نیز آن را برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه