English

معاون اجتماعی پلیس کرمانشاه:

پلیس از نزدیک فعالیت‌ها را در ایام عزاداری رصد می‌کند/ زنجیرزنی بانوان و شعارنویسی ممنوع است

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه بابیان این مطلب که پلیس از نزدیک کلیه فعالیت‌ها در مراسم عزاداری را زیر نظر دارد، گفت: گل مالی کردن خودرو و زنجیرزنی بانوان در دسته‌جات عزاداری ایام محرم ممنوع است.

پلیس از نزدیک فعالیت‌ها را در ایام عزاداری رصد می‌کند/ زنجیرزنی بانوان  و شعارنویسی ممنوع است

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، معاون اجتماعی پلیس کرمانشاه با تسلیت فرارسیدن ایام محرم اظهار کرد: بسیار مهم است که شأن عزاداری‌های این ماه حفظ شود و برای همین نیاز است که مردم و هیئت‌های مذهبی نکاتی را در عزاداری‌های این ماه رعایت کنند.

سرهنگ محمدرضا آمویی با اشاره به برخی ممنوعیت‌های در عزاداری‌های دهه اول ماه محرم گفت: زنجیرزنی بانوان به دلیل حفظ شئون اسلامی و نیز گل مالی کردن خودروها به دلیل رصد داخل خودرو و پیشگیری از برخی تخلفات ازجمله این ممنوعیت‌ها است.

آمویی نصب تمثال ائمه اطهار (ع) و شعارنویسی پشت شیشه خودروها را نیز از دیگر ممنوعیت‌های این ماه عنوان کرد و افزود: با برخی افراد که شعارهای سخیف روی خودرو بنویسند برخورد می‌شود.

معاون اجتماعی پلیس کرمانشاه در ادامه به دسته‌جات عزاداری توصیه کرد در ساعات پایانی شب صدای بلندگوی خود را در کوچه و خیابان به خاطر رعایت حال بیماران و افراد مسن به‌گونه‌ای تنظیم کنند که مزاحمتی برای آن‌ها ایجاد نشود.

وی افزود: دسته‌های عزاداری بهتر است در ابتدا وانت‌های هیئت از چراغ‌های روشنایی استفاده کنند و در حد امکان مسیر تردد خودروها را خالی بگذارند تا باعث ایجاد ترافیک‌های طولانی نشود.

این مقام انتظامی همچنین از هیئت‌های عزاداری خواست از نصب هرگونه داربست در معابر عمومی که موجب مسدود شدن خیابان و یا کندی در تردد می‌شود، خودداری کنند.

آمویی ادامه داد: دسته‌جات عزاداری و مداحان در راستای صیانت از حقیقت نهضت عظیم کربلا باید از انجام اعمال خرافی و دور از شأن اسلام نظیر قمه‌زنی و سرودن اشعار خلاف واقع خودداری کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: در شب‌هایی که مراسم عزاداری امام حسین (ع) برپا می‌شود نیروهای پلیس راهور حضور گسترده‌ای خواهند داشت و انتظار می‌رود شهروندان همکاری لازم را داشته باشند.

وی در پایان از حضور پلیس یاران محرم بالباس نظامی در کنار دسته‌جات و هیئت‌های عزاداری خبر داد و گفت: مسئولان هیئت‌ها در صورت بروز هرگونه مشکل می‌توانند به این افراد مراجعه کرده و یا با پلیس 110 تماس بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه