English

رئیس مجلس شورای اسلامی در شهرستان استهبان:

فراهم کردن زمینه ها و زیرساخت های جذب سرمایه گذاری، باعث رفع مشکلات می شود/ ۹۰ درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود

رئیس مجلس شورای اسلامی در شهرستان استهبان گفت: آنچه که باعث رفع مشکلات می شود فراهم کردن زمینه ها و زیرساخت های جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی در کشور است.

فراهم کردن زمینه ها و زیرساخت های جذب سرمایه گذاری، باعث رفع مشکلات می شود/ ۹۰ درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، علی لاریجانی امروز در جلسه شورای اداری شهرستان استهبان با تأکید بر اینکه آنچه که باعث رفع مشکلات می شود، فراهم کردن زمینه ها و زیرساخت های جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی در کشور است اظهار داشت: در این راستا سران قوا برنامه ریزی لازم را انجام داده اند و منابع ارائه تسهیلات ارزان قیمت مد نظر است.

به گفته وی، ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای فعال شدن چرخه اقتصاد روستاها تخصیص یافته است که با گذشت یک سال، تاکنون فقط ۲۵ درصد آن محقق شده که این مسئله، از وجود اشکال اجرایی در کشور خبر می دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در داخل دچار مشکلاتی هستیم که باید در مرحله اول به فکر جراحی اقتصادی در داخل باشیم تصریح کرد: متأسفانه ما  متناسب با چرخه اقتصادی، هیچ برنامه ای نداریم و به همین دلیل است که روز به روز شاهد بروز مشکلات و مسائل جدی هستیم.

لاریجانی ضمن بیان اینکه با توجه به خشکسالی های اخیر و همچنین مصرف زیاد آب؛ آنچه را که باید مدنظر قرار داد، روش های بهینه سازی مصرف است تأکید کرد: توسعه کشت های گلخانه ای و استفاده از کشت هایی که کمترین آب را مصرف می کنند یک اولویت است زیرا ۹۰ درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود.

رئیس قوه مقننه تأکید کرد: مشاهده می شود که در بخش جبران خسارت خشکسالی، با اینکه منابع ویژه به آن اختصاص یافته ولی تا کنون از اجرایی شدن صحیح آن در کشور خبری نیست.

وی با اشاره به شرایط کنونی و فشارهای بین‌المللی تصریح کرد: در شرایطی هستیم که هم فشار بین‌المللی وارد می‌شود و هم مشکلات داخلی داریم لذا برای برون رفت از این بحران در کشور به خصوص از نظر اقتصادی؛ باید  برای انجام جراحی‌های بزرگی در حوزه اقتصاد، دست به کار شد.

به عقیده رئیس مجلس شورای اسلامی؛ کشور در حال حاضر گران اداره می‌شود و هر چیزی جای خود خرج نمی‌شود لذا باید در کشور به حدی تولید ثروت داشته باشیم که از پس این گونه مخارج برآییم.

لاریجانی بیان داشت: اقتصاد کشور و شاخصه‌های تولید باید روان سازی شود و زمانی می‌توانیم تولید روانی در کشور داشته باشیم، که مقررات دست و پاگیر را برداریم لذا این فشارها، فرصت خوبی است که بتوانیم به سرعت مقررات‌زدایی کنیم چرا که امروز در کشور مقررات زیادی داریم که دست و پای سرمایه گذاران را بسته و باید با حذف و یا اصلاح آنها، درب اتاق‌ها را به روی سرمایه‌گذاران باز کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه