English

رییس کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان:

ارز دو نرخی عامل ایجاد رانت می شود

رییس کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان گفت:ارز دو نرخی عامل ایجاد رانت می شود.

ارز دو نرخی عامل ایجاد رانت می شود

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، مصطفی رناسی در پنجمین جلسه کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان خواستار تک نرخی شدن ارز و شناور شدن قیمت آن شد و افزود:ارز دو نرخی عامل ایجاد رانت می شود.

وی افزود: دلار 13 هزار تومان فقط تهدید برای اقتصاد ایران نیست بلکه فرصت برای تولید و ایجاد اشتغال است.

رییس کمیسیون سیاست گذاری و پایش  اتاق بازرگانی اصفهان گفت: ارز طی چهل سال گذشته کمترین افزایش را نسبت به کالا و خدمات داشته است.

 مصطفی رناسی تصریح کرد:اغلب کالا و خدمات طی چهل ساله گذشته چند هزار برابر شده است ولی دلار 2 هزار برابر شده است.

وی افزود:به عنوان مثال قیمت  گوشت قبل از انقلاب کیلویی 7 تومان و امروز 70 هزار تومان شده و 10 هزار برابر افزایش قیمت داشته است.

رناسی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دلار 13 هزار تومان فقط تهدید برای اقتصاد ایران نیست بلکه فرصت برای تولید و ایجاد اشتغال است.

وی خواستار استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه برای افزایش صادرات شد و گفت: نباید نگران حضور عراقی ها در ایران و خرید عمده انها باشیم بلکه باید از این فرصت برای افزایش تولید و اشتغال زایی استفاده کنیم.

اتاق بازرگانی اصفهان

قاسم علی جباری رییس کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:برای افزایش صادرات کالا و خدمات ایرانی نیاز به عضویت در کنوانسیون ها وبرقراری تعرفه ترجیحی با کشورهای هدف صادراتی هستیم.

رییس کمیسیون گردشگری و برندشهری اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:پروژه قطار پرسرعت اصفهان – تهران نیاز به پیگیری مداوم از سوی بخش های دولتی و خصوصی استان دارد.

وی با انتقاد از عملکرد وزارت راه و شهرسازی در اجرای این پروژه گفت:برخی از مسوولین وزارت راه با اتکا به گزارش های غیرکارشناسی خواستار کاهش سرعت قطار از 300 کیلومتر به 250 کیلومترند و دلیل آن کاهش هزینه اجرای این پروژه تا 30 درصد است.

وی توضیح داد:جای تعجب است که مسوولین وزارت راه به جای اینکه تمرکزخود را بر افزایش سرعت قطار های پرسرعت قرار دهند با دلایل واهی خواستار کاهش سرعت قطارند.

رییس کمیسیون گردشگری و برندشهری اتاق بازرگانی اصفهان از مسوولین دولتی و فعالان اقتصادی خواست که سه وعده رییس جمهور  به استان اصفهان را شامل حل بحران آب ،توسعه فرودگاه اصفهان و راه اندازی قطار پرسرعت اصفهان و تهران به طور مرتب پیگیری کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • فرزاد

    آقا آمار غلط به مردم نده با مراجعه به مرکز امار میتونید بفهمید که در سال 57 قیمت گوشت با استخوان 23 تومان بوده نه 7 تومان بقیه آمار های شما هم مثل اینه!!!!!

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه