English

استاندار کرمانشاه:

تخصیص ۱۵ میلیارد تومان برای ساخت مساجد مناطق زلزله‌زده/ خیرین پای‌کار بیایند

استاندار کرمانشاه بابیان این مطلب که تاکنون 15 میلیارد تومان برای ساخت مساجد مناطق زلزله‌زده تخصیص‌یافته، گفت: در زلزله سال گذشته 318 مسجد استان دچار خسارت شدند که بازسازی و مرمت این مساجد نیازمند همت خیرین است.

تخصیص 15 میلیارد تومان برای ساخت مساجد مناطق زلزله‌زده/ خیرین پای‌کار بیایند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، هوشنگ بازوند در همایش حامیان و یاوران مساجد مناطق زلزله‌زده کرمانشاه که با اشاره خسارت 5 هزار میلیارد تومانی تأسیسات زیربنایی و واحدهای مسکونی در زلزله آبان سال گذشته، ابراز داشت: خیرین کرمانشاه باید برای بازسازی 318 واحد از مساجد آسیب‌دیده در مناطق زلزله‌زده پای‌کار بیایند.

وی بابیان این مطلب که جبران کامل خسارات ناشی از زلزله سال گذشته کرمانشاه رقمی حدود 10 هزار میلیارد تومان نیاز دارد، اظهار داشت: تاکنون خیرین استان در اقدامی جهادی ساخت و بازسازی 156 مدرسه، 114 مرکز درمانی و بهداشتی را برعهده‌گرفته‌اند و امیدواریم این روند خیرخواهانه در مساجد زلزله‌زده نیز اتفاق بیفتد.

بازوند با اشاره خسارت 1241 میلیارد تومانی تأسیسات زیربنایی و عمومی و ادارات دولتی در زلزله 21 آبان سال گذشته، گفت: یکی از این تأسیسات 318 واحد از مساجد هستند که از این تعداد 92 مسجد به‌صورت 100 درصدی تخریب شدند که باید از نوساخته شوند و 226 مدرسه نیز نیازمند تعمیر و مرمت است.

وی با اشاره به تأمین چهار هزار تن سیمان رایگان توسط خیرین برای ساخت مساجد مناطق زلزله‌زده گفت: از این میزان دو هزار تن توسط سیمان غرب، هزار تن توسط سیمان سامان و هزار تن توسط خیر دیگری تأمین‌شده که به نظر می‌رسد با این میزان سیمان کمبودی درزمینهٔ این مصالح ساختمانی نداشته باشیم.

استاندار کرمانشاه از اختصاص 15 میلیارد تومان برای ساخت مساجد مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: از محل اعتباراتی که به استان اختصاص داده‌شده، 15 میلیارد تومان برای ساخت مساجد کنار گذاشته‌شده است و از این میزان تاکنون 8 میلیارد تومان اختصاص‌یافته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه