English

ظهر امروز؛

رزمایش پدافند غیرعامل بیماری‌های انسان و دام در خرم‌آباد برگزار شد

ظهر امروز، رزمایش شبیه‌سازی میدانی پدافند غیر عامل بیماری‌های واگیر انسان و دام در خرم‌آباد برگزار شد.

رزمایش پدافند غیرعامل بیماری‌های انسان و دام در خرم‌آباد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در رزمایش شبیه‌سازی میدانی پدافند غیرعامل بیماری‌های واگیر انسان و دام که در خرم‌آباد برگزار شد، گفت: بیماری‌های مشترک میان انسان و دام هرساله تعدادی از هم وطنان را دچار مشکلات غیرقابل جبرانی می‌کند که آگاهی در این خصوص به ویژه برای جامعه روستایی و عشایر لرستان ضروری است.

حبیب الله خجسته‌پور اظهار داشت: یکی از این بیماری‌ها، تب کریمه کنگو است و این رزمایش نیز به همت دامپزشکی لرستان و همکاری دستگاه‌ها و نهادهایی مانند علوم پزشکی، هلال احمر، امور عشایری و اداره کل پدافند غیرعامل استانداری لرستان برای آگاهی بخشی و مقابله با این بیماری برگزار شده است.

هدف از برگزاری رزمایش، آموزش راه‌های پیشگیری انتقال ویروس از دام به انسان است

وی، افزود: این رزمایش با اقداماتی از جمله سمپاشی محل نگهداری دام، آموزش راه‌های پیشگیری از انتقال این بیماری از دام به انسان و با هدف مقابله با این بیماری برگزار شده است.

وی افزود: مصرف کنندگان گوشت قرمز باید از مراحل پیش سرد گوشت مطمن باشند و در غیر اینصورت باید دست‌کم گوشت تازه خریداری شده را به مدت 24 ساعت در یخچال نکهداری و سپس مصرف کنند.

خجسته پور

تب کریمه کنگو در ایران نیز مشاهده شده است

خجسته‌پور، تصریح کرد: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری ویروسی حاد تب دار و خطرناک است که از طریق گزش کنه منتقل می‌شود. لذا این بیماری یکی از بیماری‌های مشترک انسان و دام است که در آسیا از جمله کشور ایران، اروپا و آفریقا نیز وجود دارد.

این در حالی است که کارشناسان بر لزوم پیس سرد 24 ساعته گوشت قرمز برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری تاکید دارند اما برخی کشتارگاه‌های لرستان به سامانه پیش سرد مجهز نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه