English

افزایش ۲۱۱ درصدی صادرات غیرنفتی در بندر کیش/ تعداد مسافران دریایی جزیره مرجانی دو برابر شد

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش با ارایه گزارشی از عملکرد پنج ماهه این بندر، گفت: حجم صادرات غیرنفتی در بندرگاه این جزیره مرجانی 211 درصد افزایش یافت و تعداد مسافران دریایی نیز دو برابر شد.

افزایش 211 درصدی صادرات غیرنفتی در بندر کیش/ تعداد مسافران دریایی جزیره مرجانی دو برابر شد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «احمد شهریاری» با اعلام اینکه یک میلیون و 159 هزار و 445 تن انواع کالا طی پنج ماه اخیر در بندر کیش تخلیه و بارگیری شده است، اظهار داشت: از این میزان، یک میلیون تن به کالای غیر نفتی و بالغ بر 150 هزار تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

وی از سه برابری حجم صادرات کالاهای غیر نفتی در این بندر سخن به میان آورد و گفت: از آغاز سال 97 تا ابتدای شهریور ماه جاری، چهار هزار و 240 تن از این گونه کالاها بارشد 211 درصدی به خارج از کشور صادر شده است.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش خاطرنشان کرد: طی این مدت، پنج هزار و 891 تن کالای غیر نفتی وارد بندرگاه این جزیره شده که کاهش 70 درصدی داشته و 494 هزار و 105 تن نیز کابوتاژ شده است.

شهریاری مجموع تردد شناورها به بندر کیش را شش هزار و 322 فروند با افزایش 18 درصدی اعلام و خاطر نشان کرد: از این تعداد، 270 فروند بالای هزار تن و 6 هزار و 52 فروند، زیر هزار تن وزن داشته است.

این مقام مسئول از رشد 116 درصدی و دوبرابر شدن حجم ترابری مسافران دریایی طی پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: در این مدت،587 هزار و 314 نفر مسافر از طریق ناوگان شناورهای مدرن و پیشرفته، ترابری شدند.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش در پایان با اشاره به فعالیت های مربوط به گردشگری دریایی در این جزیره مرجانی، گفت: علاوه بر خدمات رسانی به مسافران دریایی، 174 هزار و 706 نفر گردشگر نیز از نیز گشت های دریایی و تفریحی بهره مند شدند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی