English

در طرح تابستانه کتاب ٩٧ انجام شد؛

فروش ١٤ هزار و ٨٣٢ عنوان کتاب در گیلان

کتابفروشی‌های گیلان جزء پرفروش‌های تابستانه کتاب 97 شدند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به کسب رتبه ششم این استان در طرح تابستانه کتاب سال ٩٧ کشور، اظهار کرد: ٢ کتابفروشی گیلان نیز در زمره پرفروش‌ترین‌های کشور در این طرح قرار گرفتند.

فروش ١٤ هزار و ٨٣٢ عنوان کتاب در گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، فیروز فاضلی بیان کرد: استان گیلان با فروش ١٤ هزار و ٨٣٢ عنوان کتاب به مبلغ سه میلیارد و ٥٨٢ میلیون و ٤٩٤ ریال معادل شش درصد فروش کل کشور در طرح تابستانه کتاب ٩٧، موفق به کسب رتبه ششم در این حوزه شد.

وی افزود: کتابفروشی‌های شهر کتاب و فرازمند رشت نیز به ترتیب رتبه‌های ششم و نهم کشور را در پرفروش‌ترین‌های این طرح از آن خود کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، طرح‌های حمایتی از جمله تابستانه کتاب را نوعی سرمایه‌گذاری فرهنگی دانست و گفت: جامعه‌ای پیشرفت می‌کند که کتاب و مطالعه در زندگی مردم آن حضور مستمر داشته باشد.

برگزاری طرح‌های حمایتی از کتابفروشان

فاضلی تصریح کرد: برگزاری طرح‌های حمایتی از کتابفروشان به این دلیل که کتاب یا به عبارت دیگر، تفکر در زندگی انسان‌ها حضور همیشگی پیدا می‌کند؛ از اهمیت و ضرورت برخوردار است. جامعه و نسل جوان به اجرای چنین طرح‌های نیاز دارد؛ بنابراین هزینه کردن در این زمینه، سرمایه‌گذاری و اجرای آن‌ها بسیار ارزشمند است.

بر اساس این گزارش؛ نهمین دوره طرح‌های حمایتی از کتابفروشی‌ها با عنوان «تابستانه کتاب ٩٧» با شعار «دانش‌گستری با حمایت از تألیف ایرانی» با تخفیف ١٥ تا ٢٥ درصدی تا سقف یک میلیون ریال، از ٣٠ مرداد لغایت ٨ شهریور امسال همزمان با سراسر کشور در ٢٠ کتابفروشی منتخب گیلان از ١٣٤ کتابفروشی فعال این استان به اجرا درآمد.

«کتابفروشی به وسعت ایران» (آبان ٩٤)، «عیدانه کتاب» (نوروز ٩٥)، «تابستانه کتاب» (تیر و مرداد ٩٥)، «پاییزه کتاب» (آبان و آذر ٩٥)، «عیدانه کتاب» (نوروز ٩٦)، «تابستانه کتاب» (مرداد و شهریور ٩٦)، «پاییزه کتاب» (آذر ٩٦) و «عیدانه کتاب» (نوروز ٩٧) از دیگر طرح‌های ملی در حمایت از کتاب و کتابفروشان بود که با موفقیت در گیلان برگزار شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه