English

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان خبر داد

دستگیری زن رمال در اصفهان/ اعتراف به۳۰ میلیارد ریال کلاهبرداری

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از دستگیری زنی که به بهانه جن گیری، بالغ بر 30 میلیارد ریال از 6 نفر کلاهبرداری کرده بود در اصفهان خبر داد.

دستگیری زن رمال  در اصفهان/ اعتراف به30 میلیارد ریال کلاهبرداری

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، سرهنگ سعید سلیمیان در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری زن رمالی از وی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبردرای پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: فرد مالباخته در تحقیقات پلیس عنوان داشت، مدتی بود که با مشکلات حادی در زندگی مواجه بودم تا اینکه به وسیله یکی از دوستانم با زن رمالی آشنا شدم که به من گفت در منزل شما جن وجود دارد و باید به آنجا بیایم و آن را خارج کنم.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: وقتی زن رمال به منزل این فرد مراجعه و طلا، جواهرات و اشیای عتیقه او را می دیده، عنوان می کرده که باید آنها را به من بدهید تا آنها را به منزل خود برده و سر فرصت جن را از آنها خارج کنم که شاکی نیز به گفته او عمل می کند اما بعد از مدتی که برای پس گرفتن اموال خود به این زن مراجعه می کند، وی عنوان می دارد که طلا و جواهرات شما را جن با خودش برده است.

سرهنگ سلیمیان گفت: در ادامه کارآگاهان با یک کار علمی و پلیسی دقیق زن رمال را به همراه همدست خود دستگیر و از مخفیگاه آنان 5 کیلو و 750 گرم طلا، 3 کیلو و 500 گرم نقره، 20 سکه بهار آزادی، ظروف مسی و اشیای عتیقه به ارزش 30 میلیارد ریال را کشف کردند.

اصفهان- دستگیری رمال

این مقام انتظامی از شناسایی 5 مالباخته دیگر در این پرونده خبر داد و گفت: متهم برای اعتماد سازی طعمه های خود داروهایی را به آنان می داد تا جن را از بدنشان بیرون کند اما به گفته مالباختگان با خوردن این داروها نه تنها مشکلشان حل نشده بلکه دچار حمله های شدید عصبی شده بودند.

رئیس پلیس آگاهی استان خاطر نشان کرد: با اعتراف صریح متهم اصلی پرونده به بزه انتسابی و شکایت شاکیان در این خصوص پرونده تشکیل و وی به همراه همدست خود تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ سلیمیان، با بیان اینکه کلیه فعالیت های رمالی، جن گیری، آینه بینی، جادوگری، باطل کردن طلسم و بخت گشایی همگی با هدف کلاهبرداری انجام می شوند از شهروندان خواست به چنین افرادی اعتماد نکرده و مشکلات خود را از راه توکل بر خداوند، توسل بر ائمه اطهار (ع) و راه های قانونی و مشورت با کارشناسان، وکلا و مشاوران پیگیری و حل و فصل کنند.

مقام انتظامی استان از افزایش وقوع کلاهبرداری از طریق رمالی طی 5 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و بیان داشت: بررسی ها نشان می دهد برخی از مردم برای رهایی سریع از مشکلات اقتصادی خود به افراد رمال مراجعه می کنند که البته با این کار نه تنها مشکل آنها حل نمی شود بلکه پول و سرمایه و حتی در برخی مواقع سلامت روحی و جسمی خود را نیز از دست می دهند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در پایان بر هوشیاری بیشتر مردم در برخورد با این گونه افراد تاکید کرد و افزود: از شهروندان می خواهیم چنانچه با چنین فعالیت هایی مواجه شدند موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به ماموران پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت با چنین افراد کلاهبرداری برخورد قانونی صورت گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی