English

رییس مجمع نمایندگان گیلان در بازدید از شرکت چاپ و نشر نوین:

صنعت چاپ، صنعت مهم و پیچیده ای است

جبار کوچکی نژاد، نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی به مناسبت فرا رسیدن روز صنعت چاپ( 11 شهریور) از شرکت چاپ و نشر نوین در شهرک صنعتی سفیدرود رشت بازدید بعمل آورد.

صنعت چاپ، صنعت مهم و پیچیده ای است

 به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، جبار کوچکی نژاد، نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی به مناسبت فرا رسیدن روز صنعت چاپ( 11 شهریور) از شرکت چاپ و نشر نوین در شهرک صنعتی سفیدرود رشت بازدید بعمل آورد.

کوچکی نژاد ضمن تقدیر از تلاشهای مدیریت شرکت چاپ و نشر نوین و با اشاره به اهمیت صنعت چاپ در زندگی روزمره اظهار داشت: صنعت چاپ صنعت مهم و پیچیده ای است که تنوع در ارایه خدمات آن بسیار بالاست و نقش مهمی در توسعه فعالیت های تجاری و صادراتی دارد.

وی با قدردانی از تلاشهای خانم "ساریه زیبانگار" ( اولین بانوی پیشکسوت صنعت چاپ کشور و همسر مرحوم زمینی، مدیر شرکت چاپ و نشر نوین رشت) گفت: تلاشهای سرکار عالی به عنوان نخستین زن پیشکسوت صنعت چاپ کشور با همکاری پسران ارجمندتان در خصوص بهره گیری از تکنولوژی به روز چاپ و گسترش این صنعت در گیلان ستودنی است .

رییس مجمع نمایندگان گیلان افزود: صنعت چاپ نیازمند حمایت می باشد، چون بسیاری از صنایع کشور در بخش بسته بندی به این صنعت وابسته بوده و بخش فرهنگی کشور نیز بستگی زیادی به جاودانگی این صنعت دارد .

وی تاکید کرد: امیدوارم شرکت چاپ و نشر نوین بتواند به فعالیت رو به رشد خود ادامه دهد.

حاجیه خانم ساریه زیبانگار مدیر شرکت چاپ و نشر نوین نیز در این دیدار گفت: این شرکت در طی سالها فعالیت خود افتخارات متعددی کسب کرده و بنده خرسندم که با همت و تلاش خود و فرزندانم توانستیم راه همسر مرحومم را ادامه دهیم و به لطف خدا چاپخانه نوین تاثیر زیادی در توسعه صنعت چاپ و نشر گیلان داشته است .

عباسعلی زمینی نیز با اشاره به اهمیت چاپ در صنعت و فرهنگ گفت : صنعت چاپ یکی از مهمترین صنایع بزرگ و درآمد زا جهان است اما متاسفانه صنعت چاپ در کشور ما طی سالهای اخیر با چالش های متعددی دست و پنجه نرم می کند .

وی تصریح کرد: استان گیلان با داشتن پیشینه فرهنگی و دارا بودن صنایع غذایی و تبدیلی محصولات کشاورزی و شرکت های خصوصی نیازمند صنعت چاپ و نشر است اما متاسفانه بسیاری از سفارشات چاپی از استان خارج می شود و این در حالیست که صنعت چاپ گیلان قوی و پویاست.

نوسازی تجهیزات و ماشین آلات چاپ از نیازهای مداوم این صنعت در گیلان

 زمینی نوسازی تجهیزات و ماشین آلات چاپ را از نیازهای مداوم این صنعت در گیلان خواند و افزود : ماشین آلات صنعت چاپ جزء گرانترین ماشین آلات دنیا هستند و در شرایط اقتصادی کنونی با توجه به اینکه همه شرکت ها در تلاش برای بقای خود می باشند و از سوی دیگر حجم بالای سرمایه گذاری و زمان طولانی برگشت پذیری سرمایه از عواملی است که فعالان این صنعت رغبت به نوسازی و تجهیز نمی کنند صنعت چاپ استان بیش از پیش نیازمند حمایت مسوولان است.

گفتنی است در این دیدار کوچکی نژاد با اهدای لوح سپاس از حاجیه خانم ساریه زیبانگار به عنوان نخستین بانوی پیشکسوت چاپ ایران قدردانی کرد.

حاجیه خانم ساریه زیبانگار پس از فوت همسرش ( مرحوم زمینی مدیر عامل شرکت چاپ و نشر نوین رشت) به همراه پسران خود دکتر عباسعلی زمینی و مهندس محمد حسین زمینی به فعالیت این شرکت ادامه می دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی