English

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان بیان کرد:

نباید بی تفاوتی در امور صنفی گیلان ادامه یابد/ دوره مدیریت اسمی در اصناف به سر آمده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: نباید بی تفاوتی در امور صنفی گیلان ادامه یابد و هر اتحادیه و اتاق اصناف حتی در دورترین شهرستان باید نسبت به فعالیت های خود پاسخگو باشد.

نباید بی تفاوتی در امور صنفی گیلان ادامه یابد/ دوره مدیریت اسمی در اصناف به سر آمده است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، فرهاد دلق پوش در جلسه "بازنگری در سیاست های راهبردی صنعت، معدن و تجارت گیلان" فلسفه تشکیل اتحادیه ها و تشکل های صنفی را نظارت و هدایت صنوف و بازاریان دانست و گفت: اغلب هیئت رئیسه اتحادیه ها پس از انتخاب از رسالت های کاری و تشکیلاتی خود غافل شده اند و بر امور و فعالیت های زیرمجموعه خود تسلط و اشراف لازم را ندارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان به لزوم توجه ویژه روسای اتحادیه ها و اتاق های اصناف به وظایف ذاتی و تکلیفی اشاره نمود و عنوان کرد: وظایف اتحادیه ها صرفا دریافت حق عضویت و صدور و تمدید پروانه کسب فعالیت نیست بلکه نظارت و هدایت آنها در قالب جلسات درون سیستمی و برنامه ریزی منسجم برای حمایت صنوف نیز باید در دستور اتحادیه ها و اتاق های اصناف قرار گیرد.

 دلق پوش تاکید کرد: هر اتحادیه موظف است در چارچوب مقررات صنفی حداقل هر ماه یک بار نسبت به تشکیل کمیسیون های مختلف از جمله رسیدگی به شکایات، حل اختلاف، بازرسی واحدهای صنفی، کمیسیون فنی و آموزش اقدام نماید و در اسرع وقت به مسایل مبتلابه صنف خود اقدام نماید.

سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان

روند فعالیت اکثر اتحادیه ها و اتاق های اصناف را حتی در حد رفع تکلیف است

وی با ابراز گلایه مندی، روند فعالیت اکثر اتحادیه ها و اتاق های اصناف را حتی در حد رفع تکلیف ندانسته و هشدار داد: چنانچه اتحادیه ها و اتاق های اصناف به وظایف خود به صورت کامل عمل نکنند و تخلفات در آن اتحادیه و صنف روبه افزایش باشد قطعا اعتبارنامه هیئت رئیسه آن سلب صلاحیت خواهد شد.

متولی بخش صنعت، معدن و تجارت گیلان به صراحت بیان کرد: نباید بی تفاوتی در امور صنفی گیلان ادامه یابد و هر اتحادیه و اتاق اصناف حتی در دورترین شهرستان باید نسبت به فعالیت های خود پاسخگو باشد و در وضعیت فعلی بازار مدیریت همه جانبه را ارائه نماید.

دوره مدیریت اسمی در اصناف به سر آمده است

وی با اذعان به اینکه دوره مدیریت اسمی در اصناف به سر آمده است، ادامه داد: رئیس اتحادیه و اتاقهای اصناف رسماً به صورت عملیاتی باید مدیریت کند و به فکر رفع و رجوع مشکلات حوزه اصناف گیلان باشد.

فرهاد دلق پوش با اشاره به اینکه اعتبار نامه های اتحادیه ها و اصناف گیلان مادام العمر نیست، متذکر شد: فعالیت های اتحادیه ها و اتاق های اصناف، ارزیابی و رصد می شود و از کوتاهی در امور صنفی که مستقیما با معیشت آحاد جامعه سر و کار دارد چشم پوشی نخواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی