English

با حضور آیت‌الله فلاحتی در حوزه علمیه بزرگ امیرالمؤمنین علی(ع)؛

سال تحصیلی جدید مدارس علمیه گیلان آغاز شد

سال تحصیلی 98 ـ97 مدارس علمیه استان با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان در حوزه علمیه بزرگ امیرالمؤمنین علی(ع) آغاز شد.

سال تحصیلی جدید مدارس علمیه گیلان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در مراسم افتتاحیه مدارس علمیه گیلان اظهار کرد: مدیریت حوزه‌های علمیه افرادی توانمند را می‌طلبد.

وی در ادامه گیلان را دروازه ورود و خروج تمدن به ایران عنوان کرد و افزود: از گذشته، گیلان دروازه ورود به اروپا محسوب می‌شد بنابراین تمام فرهنگ‌های منحط را ابتدا می‌خواستند در این استان پیاده کنند.

ترویج اندیشه‌های انحرافی توسط بیگانگان در گیلان

امام جمعه رشت با اشاره به ترویج اندیشه‌های انحرافی توسط بیگانگان در گیلان، بیان کرد: گیلان دارای مردمی ولایتمدار، محجوب و آرمان‌خواه است و در مقابل فرهنگ‌های انحرافی ایستادگی کرده است.

آیت‌الله فلاحتی، عامل ایستادگی مردم گیلان در مقابل فرهنگ‌های انحرافی را وجود عالمان دینی برجسته در استان خواند و تصریح کرد: در مدت یک‌هزار سال گذشته عالمان دینی تاثیر شگرفی بر مردم گیلان داشتند.

افتتاح مدارس علمیه گیلان

وی، دومین عامل ایستادگی در مقابل فرهنگ‌های انحرافی را روحیه پذیرش سخن عقلانی و منطقی توسط مردم گیلان برشمرد و تصریح کرد: گیلانی‌ها حتی قبل از اسلام بت را نمی‌پرستیدند و موحد بودند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه حضور چندهزار نفری جمعیت در نمازهای جمعه به دلیل وجود اندیشه الهی در مردم است، متذکر شد: امروز گیلان و ایران شرایطی به مراتب بالاتر و برجسته نسبت به دوره‌های گذشته دارد.

تلاش بیشتر طلبه‌ها برای کسب دانش

آیت‌الله فلاحتی بر تلاش بیشتر طلبه‌ها برای کسب دانش تأکید کرد و گفت: برترین و با کیفیت‌ترین دانش در حوزه‌های علمیه تدریس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه را نباید با دیگر مراکز کسب دانش در دنیا مقایسه کرد، یادآور شد: حوزه‌ها به دلیل استغنای فکری و اندیشه‌ای که در آن حاکم است، پاسخگوی مسائل مختلف بوده و این امر مراکز علمی دنیا را شگفت‌زده کرده است.

امام جمعه رشت، جامعه امروز را مطالبه‌گر دانست و اظهار کرد: شیوه‌های مطالعه و روش زندگی طلبگی توسط طلبه‌ها حائز اهمیت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه