English

سو مدیریت در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گنبد کاووس/ ساعت ۱۹ رفتن به برج قابوس بن وشمگیر ممنوع

مکان های باستانی و تاریخی همواره باعث جذب گردشگر می شوند و متولیان گردشگری باید از جاذبه های موجود در مناطق مختلف استفاده کنند تا از جذب گردشگر بتوانند درآمد شهری را افزایش داده و به توسعه مناطق دیدنی شهر بپردازند.

سو مدیریت در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گنبد کاووس/ ساعت 19 رفتن به برج قابوس بن وشمگیر ممنوع

 خبرگزاری موج؛ عید قربان بود و همانند هر سال تب و تاب قربانی و عید و خرید و مهمان از سایر شهرهای کشور در استان گلستان و بالطبع آن در گنبد کاووس داغ بود. در شهر که رفت و آمد می کردی شلوغی پیاده روها و خیابان ها ترافیکی شدید ایجاد کرده بود.

این حجم شور و تکاپو در شهر دید جالبی ایجاد کرده بود و برای مسافرانی که از شهرهای دیگر به شهرمان آمده بودند جالب جلوه می کرد. 

در این شلوغی شهر و حضور مسافران متولیان گردشگری شهر با کاری جالب امکان بهره برداری از فضای بالای تپه برج قابوس بن وشمگیر را از گردشگران و مسافران گرفته بود.

داستان از آنجا شروع شد که همانند بسیاری از همشهریان خود در عید قربان مهمان از سایر شهرها داشتیم و به رسم گنبدگردی و تماشای آثار باستانی به پارک ملی و مقبره قابوس بن وشمگیر روز چهارشنبه حوالی ساعت 19:30 به سمت برج رفتیم تا به مهمانان خود این بنای آجری را نشان دهیم و از نزدیک این دوستان را با برج قابوس آشنا کنیم.

برج قابوس 1

حدود ساعت 20:30 برای تهیه بلیط به ورودی این مکان تاریخی رفتیم و مامور حاضر گفت: دیگر برای ورود بلیط فروشی نداریم و اگر می خواهید فردا تا قبل از ساعت 19 بیایید تا مسوول بلیط فروشی حضور داشته باشد؛ ما بلیط نداریم و الان هم افرادی که بالا هستند را ماموران به پایین هدایت می کنند و تعداد اندکی فقط در بالای تپه حضور دارند که آن ها نیز به زودی به پایین خواهند آمد.

برج قابوس

گرمای 40 درجه ای هوا قبل از غروب آفتاب تنها شبگردی را ممکن می کند و با این تصمیم که پس از ساعت 19 بلیط فروشی برای تماشای این بنای تاریخی تعطیل می شود هم دید گردشگران را در این بین تغییر می دهد، هم درآمد زایی از این بنا را برای شهرمان کاهش خواهد داد.

آیا در تابستان های داغ گنبد امکان حضور در تپه برج قابوس در ساعاتی که آفتاب در وسط آسمان می درخشد امکان دارد؟ آیا متولیان امر برای جذب گردشگر تلاشی می کنند و اگر فعالیتی دارند این فعالیت ها چه بوده است؟ آیا اتاق فکری پشت این تصمیمات وجود دارد؟

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه