English

حاشیه یک جشنواره؛

اقدام فرهنگی استاندار و مسوولین استان لرستان در جشن انجیر

در حاشیه جشن بزرگ انجیر که در منطقه زیودار شهرستان پلدختر برگزار شد، استاندار لرستان، مدیرکل حفاظت محیط زیست و جمعی از مسوولین، در حرکتی فرهنگی، اقدام به جمع‌آوری زباله‌های پخش شده در محوطه برگزاری جشنواره کردند.

اقدام فرهنگی استاندار و مسوولین استان لرستان در جشن انجیر

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، عصر دیروز، سید موسی خادمی استاندار لرستان، مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، سید حمیدرضا کاظمی نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی، احمد مرادپور معاون عمرانی استاندار، عبدالرضا بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، نعمت دستیاری فرماندار پلدختر و جمعی از مسوولین استانی و شهرستانی، در پایان جشن بزرگ انجیر که در منطقه زیودار شهرستان پلدختر برگزار شد، اقدام به جمع‌آوری زباله‌های پلاستیکی پخش شده در محوطه برگزاری مراسم کردند.

مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در خصوص این اقدام فرهنگی، به خبرنگار خبرگزاری موج، گفت: در حین برگزاری جشن بزرگ انجیر در منطقه زیودار، طبق روال معمول پذیرایی مختصری از مدعوین صورت گرفت اما، متاسفانه به دلیل وزش باد شدید در منطقه و عدم رعایت مسائل زیست محیطی از سوی برخی حاضرین، بخش اعظمی از لوازم پلاستیکی پذیرایی میهمانان در سطح محل برگزاری مراسم پخش شد.

وی، ادامه داد: پس از پایان مراسم، تصمیم بر آن شد تا به منظور حفظ محیط زیست منطقه از حیث زباله و فرهنگ‌سازی در سطح جامعه، در معیت استاندار محترم و مسوولین حاضر در جشنواره، اقدام به جمع‌آوری زباله‌های پلاستیکی و پاکسازی منطقه از حیث زباله کنیم.

جشن انجیر

جمع‌آوری زباله‌ها در راستای فرهنگ‌سازی زیست محیطی صورت گرفت

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان، تصریح کرد: این اقدام و اقدامات مشابه زیست محیطی توسط مسوولین، بی‌تردید تاثیرگذار بوده و در فرهنگ‌سازی حوزه محیط زیست نقش بسزایی خواهد داشت. آنجا که مردم می‌بینند دغدغه مسوولین حفظ و حراست از محیط زندگی است، بی‌شک در این فرایند مشارکت کرده و سهیم خواهند شد.

حفاظت از محیط زیست، یک مسوولیت همگانی است

وی، تاکید کرد: حفاظت از محیط زیست یک مسوولیت همگانی است و به یک سازمان و اداره و نهاد محدود نمی‌شود. لذا از عموم مردم شریف استان تقاضا دارم که در حفظ محیط زندگی‌مان کوشا بوده و سفیران فرهنگی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان باشند.

بیایید از دورریختن زباله پرهیز کنیم

مهرداد فتحی بیرانوند، گفت: اگر هر یک از ما در شهرها و روستاهای محل سکونت و تفریحات برون شهری، از دور ریخت و پخش زباله پرهیز کنیم و زباله‌های تولیدی را در محفظه‌هایی قرار دهیم، بی‌شک زیست بومی زیبا، پاکیزه و چشم‌نواز خواهیم داشت.

محیط زیست لرستان جشن انجیر

محیط زیست متعلق به همه مردم است

مدیرکل حفاظت محیط زیست، افزود: اگر هر یک از ما به این نکته توجه کنیم که پس از تخلیه یک محل تفریحی، گروهی دیگر از آحاد جامعه به همان محل مراجعه و با انبوهی از زباله مواجه خواهند شد، شاید هرگز زباله را در سطح اماکن رهاسازی نکنیم. پس باید بدانیم که ما و خانواده ما حق زیست در یک محیط سالم و پاکیزه را دارند و این مهم محقق نخواهد شد مگر با رعایت قوانین زیست محیطی توسط فرد فرد جامعه لرستان بیدار و آگاه.

از اقدام شایسته استاندار لرستان، مردم و مسوولین مشارکت‌کننده تشکر می‌کنم

فتحی بیرانوند، گفت: از استاندار محترم، معاونین ایشان، نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار محترم پلدختر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و مردم و مسوولین حاضر در جشن بزرگ انجیر که با اقدام فرهنگی خود، مجموعه حفاظت محیط زیست را در پاکسازی منطقه از حیث زباله همراهی کردند، صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه