English

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز تأکید کرد:

اگر با ولایت بیعت کردیم باید تا پای جان، به پای ولایت بایستیم/ ریاست جمهوری نسبت به انتخاب تیم خود دقت کرده و نقاط ضعف را برطرف کند

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز تأکید کرد: حکومت از آن ولایت امیرالمؤمنین است و مردم برای رسیدن به کمال، با امامشان بیعت می کنند و این بیعت به معنی دخالت مردم در امور است؛ حال اگر با ولایت بیعت کردیم باید تا پای جان، به پای ولایت بایستیم.

 اگر با ولایت بیعت کردیم باید تا پای جان، به پای ولایت بایستیم/ ریاست جمهوری نسبت به انتخاب تیم خود دقت کرده و نقاط ضعف را برطرف کند

به گزارش خبرگزاری موج، آیت الله لطف الله دژکام دوم شهریور ماه در خطبه های نماز جمعه شیراز با اشاره به نزدیکی دهه ولایت و عید غدیر، گفت: حکومت از آن ولایت امیرالمؤمنین است و مردم برای رسیدن به کمال، با امامشان بیعت می کنند و این بیعت به معنی دخالت مردم در امور است؛ حال اگر با ولایت بیعت کردیم باید تا پای جان، به پای ولایت بایستیم.

وی افزود: قله بحث‌های دهه ولایت بحث غدیر و معرفی امیرالمؤمنین است که نسل آدم از آن نورانیت گرفت و در این روز بود که ولایت در عرصه سیاسی و اجتماعی مسلمانان ابراز و اعلام شد و مردم نیز بیعت کردند.

این استاد اخلاق با بیان اینکه غدیر بزرگ‌ترین عید اسلامی است و باید این روز را به بهترین وجه برگزار کنیم، ادامه داد: غدیر روز دخالت مردم در حکومت است، یعنی اینکه باید به ولی خود قول قول دهیم که تا آخر عمر پای ولایت خواهیم ایستاد.

امام جمعه شیراز بیان داشت: در سایه غدیر انتظار داریم مدیران و مسئولین حکومت، رفتار علی گونه داشته باشند و کارشان علی پسند باشد؛ نه اینکه حس کنند مدیریت غنیمتی است که در دست آنها قرار دارد؛ حال اینکه مسئولیت امانت است در دستانشان که باید روزی در خصوص آن پاسخگو باشند.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به نامه امام علی خطاب به مالک اشتر که گفته بودند این حکومت مصر که بر عهده تو گذاشته شده امانت است و باید پاسخگوی عملکرد خود باشی، تصریح کرد: هر مدیری در ناحیه مدیریتی خود باید مراقب باشد و بداند که خداوند از او پاسخ می خواهد و به ازای مسئولیت هایی که داشته، باید درست عمل کند، رفتار و عملکردش به سود مردم باشد و به پیشبرد اهداف ملی و اسلامی کمک کند.

آیت الله دژکام با بیان اینکه مگر می شود دولت بگوید من دولت اسلامی هستم و در حکومت اسلامی رای آورده ام و این اختیارات و مسئولیت های مفصلی که به من واگذار کرده اند را هر گونه که می خواهم انجام می دهم؛ اظهار داشت: در حکومتی که مسئولان؛ خود را پاسخگو ندانند و مراقب عملکردشان نباشند، رنگ و بوی علوی حاکم نیست.

وی در ادامه گفت: دولت خودش بیش از مردم و همه می‌داند که وضع اقتصادی مردم چگونه است و این مشکل را باید به گونه‌ای حل کند.

نماینده ولی فقیه در فارس با تأکید بر اینکه باید یک تیمِ منسجمِ کارآمدِ جهادی در اطراف این دولت شکل بگیرد، بیان داشت: باید یک تیم برای حل این وضعیت وجود داشته باشد تا با جدیت برای رفع مشکلات اقتصادی بکوشد.

امام جمعه شیراز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص اینکه مشکلات اقتصادی کشور به دلیل ضعف مدیریت داخلی است نه مسائل خارجی، تصریح کرد: ریاست جمهوری نسبت به انتخاب تیم خود دقت کرده و نقاط ضعف را برطرف کند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با بیان اینکه توقعی که از دولت داریم را از قوه قضاییه نیز داریم، اظهار داشت: اعتمادسازی و همچنین تسریع در رسیدگی به دعاوی که سالیان درازیست از آن بحث می شود باید مورد توجه ویژه ای قرار گیرد.

آیت الله دژکام گفت: ممکن است مشکلاتی در مقررات باشد؛ اما دستگاه قضایی باید طوری مشکل را خودش حل کند تا در اسرع وقت به مسائل مردم رسیدگی کند.

وی همچنین با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس نیز باید وظیفه نظارتی خود را به درستی انجام دهند، تصریح کرد: نظارت مجلس باید خیلی قوی باشد و نمایندگان نیز باید مصالح مردم را در نظر بگیرند.

نماینده ولی فقیه در فارس خطاب به نمایندگان مجلس اظهار داشت: بدانید که اگر مصالح مردم در این مسئولیت هایی که بر عهده شماست از بین برود، باید پاسخ بدهید و جواب دادن در روز قیامت بسیار سخت است.

امام جمعه شیراز بیان داشت: برفرض مثال که بگوییم می گذرد و مردم هم بگویند دو سال دیگر تسویه حساب می کنیم، اما خدا که شاهد اعمالتان است و از حق الناس کوتاه نمی آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت، با گرامیداشت یاد شهیدان باهنر و رجایی، گفت: این دو شهید بزرگوار راه و رسم مردانگی را در دوره خدمتی هر چند کوتاه خود؛ نشان دادند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه