English

نماینده شرکت بازرگانی دولتی درکردستان :

کردستان، رتبه دوم خرید گندم در کشور

نماینده شرکت بازرگانی دولتی در کردستان گفت :رتبه دوم محصول استراتژیک گندم با خرید ۹۵۰ هزار تُن در کشور به کردستان رسید.

کردستان، رتبه دوم خرید گندم در کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان ؛ جمال صالحی گفت : کردستان  در بین استان های دیگر کشور رتبه دوم خرید گندم را از آن خود کرده است.

 وی افزود:خوزستان با یک میلیون و ۲۰۰ هزار تُن در رتبه اول قرار دارد و کُردستان با خرید ۹۵۰ هزار تُن، استان گلستان را که ۹۳۰ هزار تُن خرید کرده بود پشت سر گذاشت و در رتبه دوّم کشور قرار گرفت.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی در کردستان با بیان اینکه خرید گندم از کشاورزان تا پایان شهریور ادامه دارد، افزود: امسال میزان خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در هر روز از ۳۶ هزار تُن گذشت و هم اکنون میزان خرید به ۷ هزار تُن رسیده است.

جمال صالحی با بیان اینکه بیجار با ۲۳۰ هزار، سقز با ۱۷۹ هزار و قروه با ۱۷۹ هزار تُن بیشترین میزان خرید را دارند اضافه کرد: در سال جاری میزان خرید گندم نسبت به سال گذشته ۸۱ درصد افزایش یافته است. 

وی گفت: بهای گندم واریزی به حساب گندمکاران نیز تا ۲۳ مرداد، پنج هزار و ۶۸۰ میلیون ریال است که این میزان ۵۰ درصد بهای گندم ثبت شده تا این تاریخ در سامانه را شامل می‌شود و امسال گندم کاران پول محصول خود را به موقع دریافت کرده اند.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی در کردستان میزان انتقال گندم در داخل و خارج از استان را ۲۴۶ هزار تُن اعلام کرد و افزود: ۲۰۳ هزار تُن از این میزان به ۱۲ استان کشور و ۴۳ هزار تُن نیز در داخل استان حمل شده است.

گفتنی است : ۹۴ مرکز خرید گندم شامل ۷۳ مرکز سازمان تعاون روستایی و ۲۱ مرکز بخش خصوصی ، سیلو و کارخانجات آرد ، خرید گندم از کشاورزان را به قیمت مصوب ۱۳ هزار ریال با لحاظ درجه پاکی گندم انجام می‌دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه