English

مدیر آبفا نجف آباد خبر داد

کاهش مصرف سرانه آب در نجف آباد

مدیر آبفا نجف آباد ازکاهش مصرف سرانه آب در نجف آباد با اعمال رویکرد فرهنگی و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی خبر داد.

کاهش مصرف سرانه آب در نجف آباد

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، حسین مجیدی در ششمین همایش سازگاری با کم آبی  نجف آباد گفت: در بهار و تابستان سال جاری حدود 40 درصد تخصیص آب شرب نجف آباد از طرح آبرسانی اصفهان بزرگ کاهش یافت اما با سازگاری مردم با مسئله کم آبی و استفاده از منابع محلی توانستیم از این بحران گذر کنیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون بمنظور ترغیب مردم به مصرف بهینه آب برنامه های فرهنگی متنوعی در دستور کار قرار گرفت عنوان کرد:در سال جاری با رویکرد فرهنگی که در پیش گرفتیم توانستیم مصرف آب را در فصل گرم سال مدیریت کنیم.

وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی انجام شده اظهار داشت:در سال جاری با نصب 340 فقره بنر که حاوی 8 راهکار چگونگی صرف بهینه آب در ادارات، سازمانها، مساجد و مدارس، توزیع 14 هزار بروشور مصرف بهینه  در مدارس، مساجد کارواش ها و استخرها، برگزاری 8 جلسه با مشترکین پرمصرف به ویژه جلسه با نیروهای مسلح صورت پذیرفت.

مجیدی به کاهش مصرف سرانه آب در نجف آباد اشاره کرد و تصریح نمود: از ابتدای سال جاری تاکنون  با تلاش شبانه روزی که پیرامون ترویج مصرف صحیح آب میان قشرهای مختلف مردم در دستور کار قرار گرفت مصرف سرانه آب در شهر نجف آباد از 157 لیتر در شبانه روز به  110 لیتر کاهش یافت. که همین رویداد مسئولین امر را  درتوزیع پایدار و عادلانه آب در فصل تابستان یاری نمود.

مدیرآبفا نجف آباد کاهش مصرف سرانه آب در شهرک های صنعتی پرداخت و عنوان کرد: دو شهرک صنعتی علویجه و دهق در محدوده شهرستان نجف آباد قرار دارد که بسیاری از واحدهای صنعتی در این شهرک مصرف آب خود را با استفاده از تکنولوژی  بعضا تا 90 درصد کاهش دادند.

مجیدی به پایش باغات ،استخرها و کارواش ها در نیمه اول سال جاری پرداخت و اظهار داشت: با پایش استخرها این واحدها را ملزم نمودیم که کنتورهای آب را هر 6 ماه یکبار تعویض کنند در مجموع انشعابات بالای یک اینیچ را مجبور نمودیم با تست هر 6 ماه یکبار کنتور در صورت بروز اختلال باید تعویض شوند.

اصفهان- آبفا نجف اباد

وی افزود: با توجه به اینکه در اطراف شهر نجف آباد باغات زیادی وجود دارد ،پایش باغات در این شهرستان از اهمیت بسزایی برخوردار بوده است بطوریکه با پایش باغات 17 مورد انشعاب غیر مجاز کشف شد و طی 4 ماهه سال جاری مصرف آب در باغات نجف آباد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت .

مدیر آبفا نجف آباد با تاکید بر توزیع عادلانه آب خاطر نشان ساخت: با مدیریت فشار توانستیم آب شرب را به صورت عادلانه میان مشترکین توزیع کنیم این مهم با نصب 8 دستگاه فشارشکن درشهر نجف آباد،یک دستگاه در شهر کهریزسنگ،یک دستگاه هم در شهر گلدشت ، آب به صورت عادلانه میان مشترکین توزیع شد.

وی افزود: با اصلاح 4 کیلومتر شبکه فرسوده و تعویض کنتورهای فرسوده هدر رفت آب نه تنها کاهش یافت بلکه مصرف واقعی آب هم محاسبه می شود براین اساس در این راستا مقرر گردید تا یکسال آینده بیش از 5 هزار کنتور فرسوده در شهرستان نجف آباد تعویض شود.

مجیدی با بیان اینکه به منظور غلبه بر افت فشار آب مشتر کین اقدام به نصب پمپ آب نمودند اعلام کرد:به منظور غلبه برافت فشار آب در فصل تابستان بیش از 6 هزار مخزن و پمپ استاندارد در واحدهای مسکونی نصب گردید.

مدیر آبفا نجف آباد افزود: نصب 1200 مخزن استراتژیک در سازمانها ،نهادها ،مراکز درمانی وآموزشی صورت گرفت به گونه ایی دانشگاه آزاد نجف آباد  که با نصب مخزن استراتژیک و استفاده از تجهیزات کاهنده موفق شدند تا 20 درصد مصرف آب را نسبت به مدت مشابه قبل کاهش دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه