English

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان خبر داد؛

تایید طرح‌هادی شهر تازیان پایین/ بررسی شرح خدمات طرح ویژه بندرکنگ

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان از تایید طرح‌هادی شهر تازیان پایین در کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی خبر داد.

تایید طرح‌هادی شهر تازیان پایین/ بررسی شرح خدمات طرح ویژه بندرکنگ

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «ابراهیم رستم گورانی» با اشاره به تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته در این نشست با بررسی طرح هادی، عنوان کرد: شهر تازیان از شهرهای زیر ۲۵ هزار نفری استان و داری جمعیتی بالغ بر دو هزار و ۸۳۳ در سال ۹۵ است که با احتساب نرخ رشد ۳.۵ در سال ۱۴۰۳ به چهار هزار نفر خواهد رسید.

وی در در ادامه با اعلام اینکه مساحت محدوده شهر ۱۵۲ هکتار پیش بینی شده و مساحت ۶۰۶ هکتار معادل ۳.۹ برابر محدوده به عنوان حریم شهر درنظر گرفته شده است، گفت: به دلیل همجواری این شهر با مرکز استان، تهیه طرح‌هادی شهری برای آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان در ادامه با تشریح طرح‌هادی شهرهای زیر دو هزار نفر گفت: طرح‌هادی در راستای برنامه توسعه و عمران شهری است که برای شهرهای زیر دو هزار نفر با نام طرح جامع و تفضیلی اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح کاربری اراضی شهری، معابر و یا ضوابط ساخت و ساز بر مبنای اصول شهرسازی مشخص می‌شود.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان اظهار داشت: همچنین در اجرای این طرح استراتژی کلان شهری با رویکرد‌هایی مانند کشاورزی، صنعتی، ترافیکی... مشخص می‌شود.

گورانی افزود: این طرح توسط دفتر فنی استانداری به مشاور ذی صلاح ارجاع شده و پس از جلسات متعدد کمیته کارشناسی و اصلاحات، طرح در جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی تصویب و به شورای برنامه ریزی استان فرستاده شد.

شرح خدمات طرح ویژه بندر کنگ مورد بررسی قرار گرفت

رستم گورانی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره برگزاری کمیته تخصصی معماری، طراحی شهری و بافت‌های واجد ارزش در استان گفت: با توجه به اتمام افق طرح‌های تفضیلی و جامع شهر بندر کنگ همچنین پیرو مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران پیرامون لزوم تهیه طرح ویژه برای این شهر اجرای طرح ویژه برای بندر کنگ مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: این طرح با رویکرد حفاظت از میراث فرهنگی، تاریخی، زیست محیطی و طبیعی شهر همچنین ارزش های ملموس و ناملموس موجود در آن در طرح توسعه شهر و کلیه ضوابط و مقررات، منشورها و آیین نامه‌های ملی و بین المللی و در هماهنگی با برنامه مدیریتی ثبت جهانی بندر کنگ تهیه می‌شود.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: در راستای جلوگیری از تهیه طرح‌های متعدد و موازی با رویکرد حفظ آثار تاریخی و ثبت جهانی، پس از بررسی‌های کارشناسی در جلسات متعدد شورای راهبری استان، به جهت هم اندیشی و تصمیم گیری نهایی در زمینه تدوین شرح خدمات، مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: پس از تائید شرح خدمات طرح ویژه بندرکنگ، به مشاور طرح جهت شروع به کار و انجام مطالعات ارائه خواهد شد.

گورانی در پایان یادآور شد: امید است با رویکرد جدید در طرح ویژه بندرکنگ شاهد شهری پویا با رویکرد توسعه پایدار و همچنین قابلیت ثبت جهانی باشیم.

به گزارش موج این نشست با حضور مدیرکل دفتر معماری و طراحی شهری وزارت راه و شهرسازی ،مدیرکل دفتر امور شهری استانداری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شهردار بندرکنگ انجام شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه