English

۷ جایگاه بهداشتی عرضه دام برای عید قربان

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان سنندج از تعیین ۷ محل برای عرضه دام های قربانی در سنندج خبرداد و گفت: در این محل ها بازرسان دامپزشکی از صبح تا عصر مستقر خواهند شد.

7 جایگاه بهداشتی عرضه دام  برای عید قربان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان ؛محمد هژیر یوسفی ضمن تبریک عید سعید قربان به عموم مسلمانان از تعیین 7 محل برای عرضه دام در شهرستان سنندج خبر داد.

وی گفت:شکبه دامپزشکی شهرستان با هماهنگی اداره کل دامپزشکی استان و شهرداری سنندج و ائمه جمعه ۷ محل را برای عرضه دام های قربانی در نظرگرفتند.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان سنندج گفت: بازرسان دامپزشکی در محل های تعیین شده از ساعت ۷ صبح تا ۲۰ عصر در راستای عمل به مسئولیت و وظیفه بازرسی و نظارت بر بهداشت ذبح دام مستقر خواهند شد.

یوسفی عنوان کرد: معاینه و بازرسی بهداشتی از دام های ذبحی و لاشه های استحصالی به طور  کاملا رایگان توسط اکیپ های ثابت بازرسی در داخل شبکه و اکیپ های سیار بازرسی گوشت دام های قربانی شده در سطح شهر انجام می شود.

وی به حفظ بهداشت و سلامت مصرف کنندگان و ممانعت از اشاعه بیماری های مختلف مشترک بین انسان و دام اشاره کرد و افزود:مردم از خدمات بازرسی بهداشتی ویژه ایام عید سعید قربان در شبکه دامپزشکی و کشتارگاه صنعتی دام سنندج بهره گیرند.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان سنندج به توصیه هایی که منجر به ارتقای سطح بهداشت گوشت دام های ذبحی و حفظ سلامت مصرف کنندگان می شود، تاکید کرد و بیان داشت: لازم است تمام دام ها در محل های تعیین شده برای فروش و کشتار عرضه شوند و از فروش و خریداری دام در سایر مکان ها جدا پرهیز شود.

یوسفی با بیان اینکه قبل از ذبح، دام باید از طرف بازرسین دامپزشکی معاینه درصورت تایید سلامت به کشتارگاه صنعتی منتقل و ذبح شود گفت:کشتارگاه صنعتی دام سنندج با حضور بازرسان دامپزشکی و ناظر ذبح شرعی برای ارائه خدمات کشتار در عید سعید قربان بصورت کاملا رایگان اعلام امادگی کرده است.

وی به مکان های تعین شده برای عرضه دام های سبک اشاره کرد و گفت: میدان عرضه دام زنده (کیلومتر پنج جاده سنندج کامیاران)، کشتارگاه صنعتی دام سنندج (جاده سنندج کامیاران روستای گزنه)، میدان نبوت به طرف ایستگاه عباس آباد، بلوار دکتر حسینی (محله چوب فروشان)، قرادیان (انتهای روستای قرادیان و ابتدای محله ۱۷/۱ بهاران، کنار گذر ابیدر(سه راهی منتهی به تکیه و چمن) و عباس اباد(شهرک مولوی) هفت محل تعیین شده برای عرضه دام قربانی در سنندج است. 

رییس شبکه دامپزشکی سنندج با اشاره به اینکه تا حد امکان از ذبح دام در منازل خودداری شده و دام ها برای ذبح به کشتارگاه صنعتی ارجاع داده شود گفت:در صورت تمایل به ذبح دام در منزل لازم است ذبح بر روی سطوح قابل شستشو  انجام گرفته و از ذبح دام بر روی سطوح خاکی، معابر و پیاده روها جدا خودداری شود.

یوسفی بیان کرد: تمام قسمت های بدن دام از قبیل لاشه، کله، جگر  و غیره باید قبل از مصرف مورد معاینه قرار گیرد و همه ضایعات باقیمانده بعد از ذبح دام در کیسه های محکم پلاستیکی دفع شده و از پراکنده کردن آن در محیط جدا خودداری شود.    

وی عنوان کرد: به منظور عدم دسترسی حیوانات ولگرد به این گونه ضایعات بهتر است مستقیما ضایعات تحویل مامورین نظافت شهرداری و یا در محلی مناسب دفن شود.    

 رییس شبکه دامپزشکی شهرستان سنندج با بیان اینکه بسته بندی و توزیع گوشت های استحصالی باید در کیسه های شفاف و بدون رنگ صورت گیرد، گفت: سامانه پیام گیر ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان کردستان برای دریافت پیشنهادات، انتقادات و شکایات مردم شریف شهرستان  اماده پاسخگویی است.

 گفتنی است،  مردم برای  دریافت  خدمات بهداشتی و نظارتی رایگان شبکه دامپزشکی شهرستان سنندج در ایام عید سعید قربان می توانند با شماره ۳۳۱۷۹۸۸۰ تماس بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه