English

انجام موفقیت‌آمیز یک عمل نادر ابهام جنسی در بندرعباس

برای نخستین بار و طی یک عمل بسیار نادر ابهام جنسی، عمل تغییر جنسیت در مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس با موفقیت به انجام رسید.

انجام موفقیت‌آمیز یک عمل نادر ابهام جنسی در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «صلاح‌الدین دل‌شاد» فوق تخصص جراحی کودکان در این خصوص گفت: این بیمار که در ظاهر دختری ۲۲ است به دلیل رشد مو در تن و اندام‌ها مجبور به ترک تحصیل شده.

وی در ادامه افزود: در معاینات انجام‌شده و آزمایش‌های تکمیلی و بررسی کروموزوم‌های این بیمار مشخص شد که این بیمار دارای جنسیت مذکر است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران بابیان اینکه این بیمار دچار شدیدترین نوع «هیپوس بادیاس» و دارای دستگاه تناسلی پسرانه نهفته بود افزود: پس از تکمیل آزمایش‌ها و تائید جنسیت مذکر، این بیمار کاندید عمل جراحی تغییر جنسیت و اصلاح سیستم تناسلی قرار گرفت.

دل‌شاد با اشاره به اینکه مرحله اول عمل اصلاح سیستم تناسلی برای این بیمار با موفقیت انجام شد، گفت: دو مرحله عمل دیگر برای این بیمار انجام خواهد شد و بیمار بعدازآن باقابلیت باروری می‌تواند زندگی جدید خود را شروع نماید.

دکتر دلشاد

 این پزشک عضو موسسه محکم بابیان اینکه شناخت ابهامات جنسی در زمان نوزادی به جهت جلوگیری از مشکلات روحی، اجتماعی و خانوادگی بسیار حائز اهمیت است گفت: ابهام جنسی یکی از بیماری‌های تحت پوشش موسسه محکم است.

وی در ادامه افزود: موسسه محکم موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری‌های مادرزادی است که در سال 84 باهمت جمعی از اساتید فوق تخصص جراحی اطفال و دیگر رشته‌های فوق تخصصی اطفال و تعدادی از خیرین در تهران تأسیس شد و خدمات خود را با اعزام گروه‌های درمانی به سایر استان‌های کشور خصوصاً استان‌های محروم گسترش داده است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران هدف از تأسیس این موسسه را حمایت از کودکان و خانواده‌هایی که دچار ناهنجاری‌های مادرزادی هستند برشمرد و گفت: با توجه به بالا بودن هزینه درمان در این بیماران، این موسسه بیماران را تحت پوشش هزینه‌های درمانی خود قرار می‌دهد و آن‌ها را در مراکز دانشگاهی مجهز در سطح کشور بستری و هزینه‌ها درمان را متقبل می‌شود.

به گزارش موج در کلینیک بیمارستان کودکان بندرعباس نیز هرروز عصر به‌غیراز روزهای تعطیل با همکاری پزشکان موسسه محکم خدمات تشخیص و درمان بیماران با ناهنجاری‌های مادرزادی انجام می‌گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه