English

استاندار فارس در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی:

برقراری ارتباط موثر و صحیح با مردم، وظیفه اصلی روابط عمومی هاست

استاندار فارس در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی گفت: همه دستگاه های اجرایی برای خدمت رسانی به مردم ایجاد شده اند و وظیفه روابط عمومی های این دستگاه های اجرایی، برقراری ارتباطی موثر و صحیح با مردم است تا بتوانند این اقدامات و خدمت رسانی ها را در جامعه اطلاع رسانی کنند.

برقراری ارتباط موثر و صحیح با مردم، وظیفه اصلی روابط عمومی هاست

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، اسماعیل تبادار در نخستین جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان فارس، گفت: همه دستگاه های اجرایی برای خدمت رسانی به مردم ایجاد شده اند و وظیفه روابط عمومی های این دستگاه های اجرایی، برقراری ارتباطی موثر و صحیح با مردم است تا بتوانند این اقدامات و خدمت رسانی ها را در جامعه اطلاع رسانی کنند.

استاندار فارس در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی

وی افزود: تحقق اهداف و وظایف اصلی روابط عمومی، آگاهی به شرح وظایف و تعریف صحیح روابط عمومی از سوی متولیان آن؛ از مهمترین گام های مؤثر در ارتقاء جایگاه روابط عمومی است.

نماینده عالی دولت در استان فارس ادامه داد: رسانه ها پل ارتباطی دستگاه های اجرایی با مردم هستند و روابط عمومی ها باید بتوانند ارتباطی مؤثر و پویا با رسانه ها برقرار نمایند.

استاندار فارس با بیان این که ارائه مشاوره به مدیران سازمان ها نیز از جمله وظایف روابط عمومی ها است، اظهار داشت: متولیان روابط عمومی در همه دستگاه ها باید با اشراف به اقداماتی که در این دستگاه ها انجام می شود؛ مدیر خود را از نقاط ضعف و قوت مجموعه آگاه و زمینه تصحیح اشتباهات را فراهم کنند.

رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان فارس همچنین با تأکید بر لزوم توجه به مسأله آموزش در حوزه روابط عمومی ها، بیان داشت: این آموزش ها باید علاوه بر متولیان روابط عمومی، شامل مدیران دستگاه ها نیز باشد و باعث شود تا آنها نیز با جایگاه، وظایف و کارکردهای روابط عمومی آشنا شوند.

تبادار  تقویت اعتماد میان مردم و مسئولان را یکی از ضرورت های کنونی جامعه دانست و خاطرنشان ساخت: روابط عمومی ها با اطلاع رسانی خدمات دولت به مردم، نقش مؤثری در ایجاد و تقویت این اعتماد بر عهده دارند.

استاندار فارس در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی

وی با بیان اینکه نباید پیام و انتقال واقعیت ها فدای مصلحت اندیشی شود، گفت: البته این اعتمادسازی در صورتی موفق خواهد بود که اطلاعات منتشر شده از روابط عمومی بر مبنای واقعیت باشد، چرا که مصلحت اندیشی ها بسیاری از موازنه های اجتماعی و حکومتی را به هم زده است.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تأکید بر اینکه نگاه عالمانه و مبتنی بر نیازهای روز جامعه توسط روابط عمومی دستگاه ها؛ مدیران را به رهاوردهای علمی و نوین مسلح می کند، عنوان داشت: امر آموزش باید به عنوان یکی از نخستین برنامه های شورای هماهنگی روابط عمومی ها در دستور کار قرار گیرد.

استاندار فارس ادامه داد: روابط عمومی ها باید از حالت تشریفاتی خارج شوند و اقدامات عملیاتی را در برنامه کاری خود قرار دهند لذا باید ابراز امیدواری کرد که شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان فارس در راستای تقویت بنیان کار این مجموعه؛ به تمام معنا اثر خود را بر روند جاری بگذارد.

 رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان فارس تأکید کرد: تدوین سند جامع راهبردی را به عنوان نخستین گام شورای هماهنگی روابط عمومی ها دنبال کنید چرا که این سند راهبردی  می تواند کارکرد روابط عمومی ها را در چارچوب برنامه ای هدفمند و آینده محور، ساماندهی کند و به عنوان یک سند بالادستی مد نظر قرار گیرد.

تبادار تصریح کرد: بررسی و رصد فعالیت دستگاه های اجرایی باید در برنامه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان قرار گیرد و این شورا می تواند پس از رصد عملکرد سازمان ها؛ ارتباط روابط عمومی با رسانه،  عملکرد مدیریت سازمان ها و مشکلات و موانع موجود بر سر راه تحقق اهداف روابط عمومی ها را شناسایی کرده و به ارائه راهکار برای رفع آنها بپردازد.

استاندار فارس در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی

وی با اشاره به جایگاه استانداری به عنوان نماینده حاکمیت و دولت در استان، یادآور شد: اگر مدیری به مجموعه روابط عمومی کم توجهی کند باید این موضوع در مجمع عمومی یا هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان بررسی و تذکرات لازم به مدیر مربوطه داده شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تأکید بر اینکه روابط عمومی دستگاه ها همچنین باید به مسائل و مشکلات جامعه توجه کنند، گفت: متولیان روابط عمومی می توانند با همگرایی، هم افزایی و معضل شناسی عمومی؛ ابعاد مختلف مشکلات جامعه را شناسایی کرده و در راستای حل این مشکلات تلاش کنند.

استاندار فارس در ادامه سخنان خود به تلاش دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: مقابله با این هجوم گسترده از طریق ایجاد همسایگی و نزدیکی میان مردم و مسئولان امکان پذیر خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان فارس ادامه داد: ایجاد ارتباط نزدیک میان مسئولان و مردم،  اگر بر مبنای اطلاع رسانی صحیح انجام شود به تقویت اعتماد عمومی می انجامد و اجازه انتشار اطلاعات نادرست در جامعه را نخواهد داد.

تبادار با بیان اینکه باید زمینه انتقاد مبتنی بر آگاهی و همراه با انصاف را فراهم کنیم، تصریح کرد: پنهان کردن کاستی ها در هر دستگاهی به ضرر آن مجموعه خواهد بود؛ اما اگر روابط عمومی مشکلات و نواقص را هشدار داده و مدیران را نسبت به آنها هوشیار کند، آن مشکلات قابل حل خواهند بود.

وی همچنین روابط عمومی را چشم بینا، گوش شنوا و انعکاس دهنده مناسب فعالیت های نظام جمهوری اسلامی و دولت به مردم دانست و تأکید کرد: متولیان روابط عمومی باید برای موفقیت در این کارکردها، توجه جدی به رسانه را در دستور کار قرار دهند.

استاندار فارس در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی

نماینده عالی دولت در استان فارس افزود: اگر به دنبال حقوق شهروندی هستیم باید رسانه های آزاد و منصف داشته باشیم که تحقق آزادی رسانه ها نیز با کاستن از نیازمندی های آنها به دست می آید.

استاندار فارس همچنین تأکید کرد: متولیان روابط عمومی ها، افرادی در سطح ادارات و دستگاه ها اجرایی را به کار گیرند تا وضعیت رسیدگی به درخواست های قانونی مراجعه کنندگان را بررسی کنند زیرا اگر همه با اهتمامی جمعی در راستای حل مشکلات مردم گام برداریم، بدون تردید همسایگی و نزدیکی میان مردم و مسئولان بیش از گذشته تقویت خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به آغاز هفته دولت ابراز امیدواری کرد: دست اندرکاران روابط عمومی دستگاه های اجرایی؛ در هفته دولت، در معرفی اقدامات و خدمات انجام شده نقش آفرینی مؤثری داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه