English

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار موج عنوان کرد:

دستگیری بیش از ۹ هزار نفر معتاد متجاهر و مصرف کننده مواد مخدر طی سال جاری در استان

سرهنگ دهقانی از شناسایی و دستگیری بیش از 9 هزار نفر معتاد متجاهر و مصرف کننده مواد مخدر در استان طی سال جاری خبر داد و گفت: تعداد دستگیری افراد نسبت به سال گذشته 36 درصد افزایش یافته است.

دستگیری بیش از 9 هزار نفر معتاد متجاهر و مصرف کننده مواد مخدر  طی سال جاری در استان

سرهنگ قاسم دهقانی در  حاشیه بازدید از مرکز ماده 16 تبریز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج طی سخنانی با بیان این‌که کشفیات مواد مخدر سنتی در استان ما بیشتر است، اظهار کرد: مجموع تریاک کشف شده در استان بیش از ۸۰۰ کیلوگرم بوده و مجموع دستگیر شدگان از قاچاقچیان عناصر اصلی مواد مخدر در سال ۹۷، 54 نفر است. 

کشفیات مواد مخدر نسبت به سال گذشته 26 درصد افزایش یافته است

وی مجموع کشف مواد مخدر در سه ماه نخست سال جاری را بیش از یک تن عنوان کرد و گفت: کشفیات مواد مخدر نسبت به سال گذشته 26 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به وضعیت معتادان براساس سن دستگیری، بیان کرد: نزدیک به ۳۶ درصد از سن دستگیری‌ها بین ۳۰ الی ۴۰ سال بوده و بیش از ۶۰ درصد دستگیری‌ها ۳۰ الی ۵۰ سال داشته‌اند. 

 رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت تحصیلی معتادان، گفت: اکثر معتادان بی سواد بوده و ۳۹ درصد معتادان دارای مدرک راهنمایی هستند. 

 وی افزود: ۵۶ درصد معتادان متاهل و ۴۴ درصد مجرد هستند و ۹۹ درصد معتادان استان را مردان و یک درصد از زنان را تشکیل می‌دهد. 

 وی بیان کرد:  67 درصد دستگیرشدگان مواد مخدر استان، تریاک و هروئین مصرف می‌کنند. 

وی گفت: طی سه ماه نخست سال جاری، ۱۱ باند تهیه و توزیع مواد مخدر متلاشی شده است. 

 

598 مرحله طرح پاکسازی و ارتقای امنیت اجتماعی در استان انجام شده است

 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با بیان این‌که 598 مرحله طرح پاکسازی و ارتقای امنیت اجتماعی در استان انجام شده است، افزود: در این طرح‌ها 328 کیلوگرم انواع مواد مخدر و بیش از دو هزار نفر توزیع کننده و ۹ هزار معتاد دستگیر شدند. 

معتاد متجاهر

 سرهنگ دهقانی خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت کمیته مقابله با عرضه، در سال جاری  از 12 باب عطاری که نسبت به فروش ترامادول و مواد مخدر اقدام کرده بودند بیش از 255 قرص ترامادول و مقداری شربت متادون کشف شد. 

 وی با بیان این‌که در کنترل مرزها مشکلاتی داریم، افزود: فعال نبودن واحد سکا (سگ‌های پلیس) در مرزها از جمله مشکلات است که اگر در مرز محل استانداردی برای نگهداری سکا وجود داشته باشد ما آماده‌ی همکاری هستیم. 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی در خاتمه تاکید کرد: بازرسی‌های انجام شده در مرزها توسط ناجا، به شکل بازرسی‌های سنتی است و منجر به کشف مواد مخدر نمی‌شود به همین دلیل زمانی که حامل مواد مخدر وارد خاک کشور بیگانه می‌شود از طریق دستگاه‌های پیشرفته کشور بیگانه کشف شده و تبعات زیادی برای کشور ما به همراه دارد. 

 

 

 

:

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه