English

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید علوی خبر داد:

بهره‌برداری از تونل شهر جدید علوی در سال ۹۸

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید علوی گفت: نزدیک 100 میلیارد تومان پروژه در شهر جدید علوی در حال اجرا بوده که عمدتاً از اعتبارات ملی، وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران شهرهای جدید تأمین می‌شود.

بهره‌برداری از تونل شهر جدید علوی در سال 98

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «نستور درخشنده پور» در نشست خبری صبح امروز  اظهار کرد: مکان‌یابی شهر جدید علوی در اوایل دهه 70 شروع شد، همان سال‌ها طرح جامعی را به شورای عالی شهرسازی فرستادند و سه هزار هکتار زمین به همین منظور تملک شد.

وی با بیان اینکه هدف اصلی ساخت شهر جدید علوی اسکان جمعیت شاغل در صنایع غرب بندرعباس و همچنین سرریز جمعیت شهر بندرعباس بوده است، افزود: شهر جدید علوی در فاصله 50 کیلومتری شهر بندرعباس واقع شده و زمین آن توپوگرافی خوبی خواهد داشت به‌گونه‌ای که بسیاری از هزینه‌های اجرایی آن در حد صفر است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید علوی با اشاره به اینکه 27 صنعت مهم در اطراف غرب بندرعباس فعال بوده و فاصله مکانی ما نسبت به این صنایع 15 کیلومتر است، تصریح کرد: این فاصله با تونلی که در حال حفاری است و در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید به این میزان رسیده است.

درخشنده پور با بیان اینکه طول این تونل هزار و 960 متر است، عنوان کرد: یک راه از شهرک علوی به تونل و راهی از تونل به صنایع غرب بندرعباس کشیده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پروژه راه و تونل حدفاصل شهر علوی تا صنایع حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در نیمه اول 98 به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: این مسیر فاصله شهر جدید علوی با بندرعباس را کم کرده و به 30 کیلومتر می‌رساند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید علوی با بیان اینکه نزدیک 100 میلیارد تومان پروژه در شهر جدید علوی در حال اجرا بوده که عمدتاً از اعتبارات ملی، وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران شهرهای جدید تأمین می‌شود، ابراز کرد: بزرگ‌ترین پروژه در حال اجرا راه دسترسی به صنایع غرب بندرعباس، تونل شهر جدید علوی، 41 هکتار آماده‌سازی اراضی شهر، تعریض راه فعلی بندرعباس به شهر جدید علوی، احداث مدرسه، پاسگاه انتظامی، بهسازی معابر واحدهای مسکونی فعلی و همین‌طور ساخت چند دستگاه ویلا باغ است.

درخشنده پور با اشاره به اینکه شهر جدید علوی با توجه به شرایط آب و هوایی و رطوبت پایین‌ترش نسبت به شهر بندرعباس فضای مناسبی برای ایجاد فضای سبز دارد، بیان کرد: آب موردنیاز شهر به‌وسیله چاه‌ها و آب‌شیرین‌کن موجود تأمین می‌شود، در آینده نیز حدود 375 لیتر بر ثانیه از پروژه آب‌شیرین‌کن یک‌میلیون مترمکعبی که از وسط شهر عبور می‌کند بهره‌مند خواهیم شد.

وی با بیان اینکه شهر جدید علوی از نظر زیرساخت‌هایی مثل آب، برق، و شبکه فاضلاب مشکلی نداشته و با قوانین مدرن شهرسازی پایه‌گذاری شده است، اضافه کرد: در حال حاضر در این شهر 350 واحد مسکونی ساخته‌شده داریم و جمعیتی نزدیک 500 نفر در آن ساکن هستند و مدرسه ابتدایی، هنرستان، خانه بهداشت، پارک و رفاهیاتی در حد این جمعیت بهره‌برداری شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید علوی با اشاره به اینکه با مجتمع آلومینیوم المهدی توافقی داریم که کارکنانش در این شهر اسکان یابند، اظهار کرد: فاز اول پروژه شهر جدید علوی برای 100 هزار نفر جمعیت در هزار هکتار فضای مشخص شده در طرح تفضیلی تنظیم شده است.

درخشنده پور با بیان اینکه حداقل متراژ واگذاری زمین در شهر جدید علوی 300 متر است، افزود: در حال حاضر ساخت ساختمان‌های یک طبقه و نهایتاً دوطبقه در دستور کار ما است.

وی اضافه کرد: شرایط پرداخت واگذاری زمین در شهر جدید علوی به این‌گونه است که 30 درصد مبلغ زمین به‌صورت نقد و مابقی آن را طی اقساط چهارساله باز پس گرفته می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه