English

کارگاه تخصصی تاریخ شفاهی دربیجار برگزار می شود

مسئول دفتر فرهنگ و ادبیات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت:با حضور محمدرضا قاسمی پور، کارگاه تخصصی تاریخ شفاهی و فن مصاحبه در بیجار برگزار می شود .

کارگاه تخصصی تاریخ شفاهی دربیجار برگزار می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان؛ شهرام ستاری از برگزاری کارگاه تخصصی تاریخ شفاهی در بیجار خبر داد.

وی ضمن اعلام این خبرگفت: کارگاه تخصصی تاریخ شفاهی دردونوبت صبح و بعد ازظهر با حضور نویسندگان، پژوهشگران وخاطره نگاران حوزه دفاع مقدس روز پنجشنبه 25 مرداد ماه 97 با حضور استاد محمد رضا قاسمی پوردر بیجار برگزار می شود.

 مسئول دفتر فرهنگ و ادبیات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان هدف از برگزاری این کارگاه را ارتقاء سطح فنی نویسندگان در زمینه خاطره نگاری و تاریخ شفاهی عنوان کرد و افزود: این کارگاه در ادامه کارگاه های برگزار شده دراین زمینه  و به منظور تربیت نیرو های متخصص فن مصاحبه دراستان باهمکاری دفتر فرهنگ ومطالعات پایداری حوزه هنری کشور به مدت یک روز با حضور نویسندگان و پژوهشگرانی از استان در محل حوزه هنری شهرستان بیجار برگزار می گردد.

ستاری با اشاره به ظرفیت های بسیار بالای استان در حوزه فرهنگ ومطالعات پایداری در استان کردستان گفت: متأسفانه در طول سالهای گذشته به دلایل مختلف و نبود نیروی متخصص از این ظرفیت بالقوه در استان کردستان که در سفر تاریخی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به استان کردستان در اردیبهشت ماه 88  به « سرزمین مجاهدت های خاموش» و « دلاوری های بزرگ» نامگذاری گردیده درخور جایگاه رشادت های صورت گرفته پرداخته نشده است.

وی تصریح کرد : دراین دوره قاسمی پور ازپژوهشگران و  نویسندگان برجسته این حوزه و مدیر مرکز دفتر فرهنگ ومطالعات پایداری حوزه هنری کشور اصول اصلی و نکات لازم در خصوص فن مصاحبه و تاریخ شفاهی را بیان می نمایند .

 مسئول دفتر فرهنگ و ادبیات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی با اشاره به فعالیت های دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری استان کردستان گفت : ان شاء ا... به زودی از تولیدات صورت گرفته این دفتر که مراحل نهایی چاپ را در دست دارند رونمایی می گردد .

ستاری در پایان ضمن تقدیر از حمایت های ویژه اداره کل امور استان ها و مجلس حوزه هنری و دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری مرکز و همچنین توجه بسیار ویژه رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان به موضوع ادبیات پایداری ، با تأکید بر ادامه برگزاری این کارگاه ها و تربیت نـیروهـای متخصص تصریح نمود: امیدواریم با کشف ، جذب و پرورش افراد مستعد در خصوص مصاحبه گری با موضوع ادبیات پایداری در آینده در خصوص تولید آثاری فاخر در حوزه تاریخ شفاهی در استان گام های مؤثرتری را برداریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه