English

ارایه خدمات رایگان اداره کل دامپزشکی گیلان در روز عید قربان

امسال نیز همانند سال های گذشته، اکیپ های دامپزشکی در مراکز تعیین شده دام های نذری را معاینه و سلامت لاشه های مصرفی را مورد تایید قرار می دهند.

ارایه خدمات رایگان اداره کل دامپزشکی گیلان در روز عید قربان

به گزارش خبرگزاری موج و نقل از روابط عمومی دامپزشکی گیلان، سهراب عاقبتی مدیر کل دامپزشکی استان ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن عید قربان از ارائه مشاوره رایگان دامپزشکی در روز عید سعید قربان و روز قبل از آن خبر داد.

وی افزود: به منظور رفاه حال شهروندان محترم و حفظ سلامت مصرف کنندگان گوشت قربانی و تامین بهداشت عمومی، دامپزشکی استان با هماهنگی های صورت گرفته و با به کارگیری 100 نفر نیروهای فنی اعم از دامپزشک، بازرس گوشت و ناظر ذبح شرعی در قالب 47 اکیپ نظارتی و بازرسی شرعی و بهداشتی دامپزشکی (22 اکیپ ثابت و 25 اکیپ سیار) درسطح استان ضمن استقرار در مناطق تعیین شده، آماده ارائه خدمات رایگان معاینه، تایید سلامت دام و بازرسی قبل از کشتار از ساعت 7 صبح لغایت 13 عصر به همشهریان می باشند.

 عاقبتی گفت: امسال نیز همانند سال های گذشته و برابر هماهنگی صورت گرفته با مراکز خیریه استان، اکیپهای دامپزشکی در مراکز تعیین شده مستقر خواهند بود و دامهای نذری را معاینه و سلامت لاشه های مصرفی را مورد تایید قرار می دهند و لاشه های آلوده و غیر قابل مصرف نیز پس از جمع آوری و انتقال به کشتارگاه های صنعتی معدوم و از چرخه مصرف خارج می شوند.

وی افزود: کارشناسان بهداشتی و ناظرین شرعی مستقر در ادارات شهرستان با شماره 1512 و یا تلفن ثابت شبکه های دامپزشکی نیز آماده پاسخگویی به مسائل بهداشتی و شرعی هم استانی های عزیز می باشند.

مدیرکل دامپزشکی استان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در روز عید قربان عده ای از افراد سودجو و فرصت طلب در میادین شهر و یا سایر مناطق اقدام به فروش و یا کشتار دام های مشکوک بعنوان دام قربانی و نذری نموده که به علت عدم نظارت دامپزشکی، باعث اشاعه بیماری های مشترک انسان و دام شده که به هیچ وجه مورد تایید اداره کل دامپزشکی استان نخواهد بود لذا توصیه می شود شهروندان عزیز، دامهای قربانی خود را ترجیحاٌ در کشتارگاه صنعتی دام استان و یا در محل های تعیین شده از طرف شهرداری ها و مشاوره با مامورین دامپزشکی مستقر در این مکان ها خریداری و ذبح کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه