English

استاندار گیلان:

خسارت وارد شده به مزارع برنج گیلان قابل توجه نیست

استاندار گیلان در حاشیه بازدید از شالیزارهای شفت گفت: خسارت وارد شده به مزارع برنج گیلان از بارندگی های اخیر قابل توجه نیست.

خسارت وارد شده به مزارع برنج گیلان قابل توجه نیست

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، مصطفی سالاری در جریان بازدید از شالیزارهای روستای کوزان شهرستان شفت با اشاره به نگرانی های به وجود آمده از خسارت باران به مزارع اظهار داشت: هر ساله در فصل برداشت برنج با چنین نگرانی هایی مواجه هستیم.

وی بارش باران در این فصل از سال برای گیلان را قابل پیش بینی دانست و افزود: خوشبختانه هم اکنون بیشتر خوشه های برنج رسیده و آماده برداشت هستند ، از اینرو اگرچه خوابیدن ساقه های برنج بر اثر بارش باران که موجب رنجش و مشقت کشاورزان هنگام برداشت می شود اما خسارت مالی چندانی را به همراه ندارد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه میزان خسارت ها و همینطور اقدامات حمایتی لازم در روزهای آتی اطلاع رسانی می شود، عنوان کرد: بر اساس ارزیابی های انجام شده به نظر می رسد ۱۰ درصد از خوشه های برنج در استان که هنوز نرسیده اند احتمالا دچار خسارت شده اند.

 دکتر سالاری ادامه داد: حجم خسارت ها بسیار کمتر از گزارشاتی است که در خصوص ارائه شده بود.

استاندار گیلان با اشاره به همراهی نمایندگان بیمه در این بازدید بر لزوم محاسبه دقیق میزان خسارت ها تاکید کرد و گفت: خسارت های واقعی باید برای کشاورزان جبران شود.

در ادامه این بازدید سالاری دیداری صمیمی با اهالی این روستا داشت و از دغدغه های آنها و نیازمندی هایشان مطلع شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی