English

رشد ۱۱۰ درصد کشت دانه روغنی کلزا در کرمانشاه

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از خرید 20 هزار تن دانه روغنی کلزا در این استان خبر داد.

رشد 110 درصد کشت دانه روغنی کلزا در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، سید افشین صفوی با اعلام خبر خرید کلزا از کشاورزان کرمانشاهی، افزود: در سال زراعی 96-97 سطح زیر کشت کلزای این استان 7800 هکتار بوده که توسط 2800 بهره‌بردار کشت و کارشده است.

وی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت کلزای کرمانشاه در سال زراعی 96-97 دو برابر سال زراعی گذشته بوده خاطرنشان کرد: سطح زیر کشت کلزای امسال از 110 درصد رشد برخوردار بوده که نشان از تلاش کارشناسان و مدیریت کشاورزان کرمانشاهی دارد.

صفوی تصریح کرد: ازنظر تولید کلزا استان کرمانشاه بالاترین عملکرد را در کشور داشته به‌طوری‌که نسبت به سال گذشته 122 درصد تولید آن رشد داشته است.

صفوی سطح زیر کشت کلزا در سال گذشته زراعی 95-96 را حدود 3750 هکتار بیان کرد که حدود 8977 تن محصول از این مزارع برداشت و به‌صورت تضمینی خریداری گردید.

وی بابیان اینکه خرید کلزا در استان کرمانشاه توسط مراکز خرید انجام می‌شود تصریح کرد: در سال جاری 20 مرکز خرید کلزای کشاورزان را بر عهده داشته‌اند.

صفوی با اشاره به اینکه خرید کلزا به‌صورت تضمینی بوده اضافه کرد: در سال زراعی 96-97 قیمت خرید هر کیلوگرم کلزا به‌صورت تضمینی به مبلغ 28665 ریال بوده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با اشاره به اینکه کلزا در 13 شهرستان استان کشت‌شده خاطرنشان کرد: عمده کشت کلزا مربوط به سه شهرستان کرمانشاه، کنگاور و روانسر است.

وی تصریح کرد: شهرستان کرمانشاه با سطح 2650 هکتار بیشترین سطح زیر کشت کلزا در سطح استان را به خود اختصاص داده است.

صفوی با اشاره به اینکه توسعه کشت کلزا یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است که در سال‌های اخیر به‌سرعت در حال رشد است تصریح کرد: باانگیزه و پتانسیلی که کشاورزان حرفه‌ای و مزارع مناسبی که در استان داریم سطح زیر کشت کلزا در استان در سال‌های آینده همچون امسال از روند خوبی برخوردار خواهد بود.

گفتنی است کلزا ازنظر میزان مصرف آب، گیاهی با مصرف پایین آب بوده که کشت آن به‌صورت پاییزه است؛ همچنین در تناوب با کشت گندم می‌تواند بسیار مفید واقع شود و عملکرد گندم بعد از کشت کلزا افزایش می‌یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه