English

در ۴ ماهه نخست سال جاری؛

رشد ۲۰ درصد سرقت در کرمانشاه/ امسال ۳۱۰ هزار کرمانشاهی با ۱۱۰ تماس گرفته‌اند

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری 2586 سارق در سال جاری خبر داد و گفت: در سال جاری بیش از 310 هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 برقرارشده است که این میزان رشد 19 درصدی را مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

رشد 20 درصد سرقت در کرمانشاه/ امسال 310 هزار کرمانشاهی با 110 تماس گرفته‌اند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، سردار منوچهر امان‌اللهی در تشریح آمار جرائم کرمانشاه، ضمن اعلام خبر افزایش دستگیری سرقت‌های استان خبر داد و افزود: درمجموع سرقت‌های مهم چهار درصد، سرقت خودرو 17 درصد، سرقت موتورسیکلت 30 درصد و سرقت به عنف 14 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش را شاهد بوده‌ایم که این بیانگر سیر نزولی سرقت‌ها در سطح استان است.

وی تصریح کرد: باگذشت بیش از 4 ماه از سال جاری تاکنون 2586 سارق در سطح کرمانشاه دستگیرشده‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد افزایش داشته است.

امان‌اللهی بابیان اینکه بیشترین سرقت‌های خرد کرمانشاه توسط معتادان کارتن‌خواب انجام می‌شود، خاطرنشان ساخت: مجموع این اقدامات باعث افزایش 20 درصدی آمار سرقت‌ها در سال جاری‌شده است و به همین دلیل مکانی برای نگهداری معتادین متجاهر در دست‌ساخت است و امیدواریم با این اقدام و جمع‌آوری معتادان کارتن‌خواب، شاهد مهار سرقت‌های خُرد استان باشیم.

فرمانده انتظامی کرمانشاه با اعلام خبر رشد 19 درصدی تماس عمومی با پلیس 110 افزود: در سال جاری بیش از 310 هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 برقرارشده است.

سردار امان‌اللهی گفت: امسال 25 میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کشف‌شده که نسبت به مشابه سال گذشته 42 درصد افزایش داشته است و همچنین 10 باند قاچاق شناسایی و منهدم و 811 قاچاقچی نیز دستگیرشده‌اند.

پلیس فتا

جرائم فضای مجازی کرمانشاه 250 درصد رشد کرده است

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از رشد 250 درصدی جرائم فضای مجازی خبر داد و اعلام داشت: 60 درصد پرونده‌های تشکیل‌شده در این حوزه در سال جاری کشف‌شده است و این مهم نیز طبعاً به دلیل شیوع بیش‌ازحد فضا مجازی در بین اقشار مختلف جامعه به وجود آمده است.

وی از کشف 615 کیلوگرم انواع مواد مخدر، انهدام 8 باند قاچاق و دستگیری 81 قاچاقچی مواد مخدر در کرمانشاه خبر داد و افزود: از ابتدای سال تاکنون 1397 توزیع‌کننده خرد مواد مخدر در استان دستگیر و همچنین 590 عملیات پاک‌سازی مناطق آلوده در نقاط مختلف استان اجراشده است.

رسانه ها در انتقال اخبار به جامعه هوشیار باشند

گفتنی است که فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ابتدای جلسه ضمن تبریک روز خبرنگار به رسانه‌های استان، این قشر را بازوی توانمند نیروی انتظامی در انعکاس فضای امن و آرامش برای عموم جامعه عنوان کرده و خاطرنشان ساخت: وظیفه خطیر اطلاع‌رسانی ایجاب می‌کند که رسانه‌ها در انعکاس به‌موقع و هوشمندانه اطلاعات و اخبار در سطح جامعه هوشیارانه عمل کنند.

سردار امان‌اللهی افزود: انسجام در این حوزه با این حجم مأموریت‌های سنگین و بحث امنیت که حساسیت‌های خاص خود را دارد واقعاً کار دشواری است و ما به همکاری همه دستگاه‌ها و مردم برای پیشبرد بهتر وظایفمان نیاز داریم و از طرفی بسیاری از خواسته‌ها و توقعات عمومی نسبت به دستگاه انتظامی نیازهای پایه‌ای می‌خواهد و می‌طلبد تمامی ارگان‌های زی ربط همکاری داشته باشند.

وی از رسانه‌ها خواست با قلم خود نقش آموزشی و سازندگی را در کنار نگاه واقع بینانه به مسائل روز همچون عواقب سرقت و اقدامات مجرمانه تقویت کنند و افزود: مسائل نباید یک‌طرفه مطرح شود، زیرا همه در یک کشتی نشسته‌ایم و باید همه مسائل به‌صورت دوطرفه طرح شود، زیرا از طرح یک‌طرفه مسائل همه ضرر می‌کنند، دراین‌بین نباید فراموش کنیم، جنگ روانی که امروز دشمن علیه کشور به راه انداخته منتظر کوچک‌ترین لغزش به نفع اهداف سوء خود هست و به همین دلیل رسانه‌ها در برداشت و انعکاس اخبار باید دقت و حساسیت بیشتری داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه