English

آیت الله دژکام در جمع خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس:

خبرنگاری را به عنوان یک وظیفه انتخاب کنیم نه یک شغل/ من با خبرنگاران همکارم اما از نوع سنتی

آیت الله دژکام در جمع خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس: زمانی بحث از یک شغل می کنیم که جنبه اقتصادی دارد ولی زمانی بحث از وظیفه است که حتی اگر گرفتار باشیم به آن توجه می کنیم.

خبرنگاری را به عنوان یک وظیفه انتخاب کنیم نه یک شغل/ من با خبرنگاران همکارم اما از نوع سنتی

به گزارش خبرگزاری موج از فارس؛ نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز بعد از ظهر امروز پنجشنبه در دیدار صمیمی با اصحاب رسانه، خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس تأکید کرد: زمانی بحث از یک شغل به میان می آید جنبه اقتصادی آن شغل را در نظر می گیریم، اما زمانی که در مورد وظیفه بحث می شود، انسان اگر که حتی گرفتار هم باشد، به آن وظیفه توجه می کند لذا نتیجه می گیریم که خبرنگاری یک وظیفه است که باید به آن توجه شود و خبرنگار نیز باید به فکر انجام رسالت و وظیفه خود باشد.

آیت الله لطف الله دژکام  ادامه داد: به شخصه می توانم بگویم که از یک منظر؛ من با خبرنگاران همکار هستم زیرا منبر یک رسانه سنتی است و همین اشتراک هم در وضعیت معیشت طلبه ها و خبرنگاران می توان یافت؛ لذا ممکن است که در میان روحانیون کسانی باشند که معیشت خود را از راه اشتغال به کسب و کار دیگر به دست می آورند.

این استاد اخلاق تصریح کرد: در خبرنگاری باید مسیر خود را به گونه ای انتخاب کنیم که یا هدهد باشیم یا کلاغ؛ به نظر من رسانه های غربی تا کنون کلاغ گونه عمل کرده اند و عملاً در قالب کلاغ خود را عرضه می کنند اما با باید با فراهم نمودن ابزارهای لازم، قالب هدهد را برای خود برگزینیم که البته مهمترین آن ابزار، داشتن علوم و دانش رسانه است.

امام جمعه شیراز تأکید کرد: خوشنودیم که همه ما به نوعی فرزندان ائمه هستیم و هویتی به نام ایرانی مسلمان، هدایتگری ما را برعهده دارد که این موضوع به تنهایی می تواند صبر در برابر مشکلات را برای ما افزایش دهد.

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: همه ما در این کشور و جامعه یک هویت داریم و زمانی آرامش پیدا می کنیم که یکدیگر را به خوبی بیابیم.

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه ما اگر بتوانیم به هویت خود بازگردیم، آنگاه روحیه و امید در جامعه افزایش می یابد، گفت: در خبررسانی باید طبق اسلام و شاخص های اسلامی، الگو سازی شود نه غربی، تا به سرانجام خیر برسیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه متهم کردن و غیبت کردن جزء اخلاق حرفه ای خبررسانی نیست، گفت: در بحث مبارزه با مفاسد نیز باید دقت کنیم و اخلاق رسانه را بحث کنیم و آموزش بگیریم.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به رشد فکری جامعه و به ویژه مخاطبین رسانه ها نیز تأکید کرد: باید بررسی و دقت نظر داشته باشیم که مخاطبین طبق چه شاخصه هایی به رسانه ها اعتماد می کنند و در این راستا به طور حتم مردم به راستگویی رسانه ها اعتماد خواهند کرد.

امام جمعه شیراز تأکید کرد: باید توجه داشت که تقابل گروه ها، احزاب و جریانات مختلف اگر به اصل نظام ضربه نزند، اشکال ندارد اما به خاطر آموزش ندادن مباحث پایه؛ برخی از جریانات خودشان را با نظام مساوی می دانند در حالی که ما قسمتی از نظام هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی