English

کشف یک باند بزرگ سکه‌های تقلبی در هرمزگان/کاهش ۲۸ درصدی سرقت از منازل

فرمانده نیروی انتظامی استان هرمزگان از کشف یک باند بزرگ سکه‌های تقلبی خبر داد و گفت: در چهارماهه ابتدای امسال 28 درصد کاهش سرقت از منازل در استان هرمزگان را داشته‌ایم که دستاورد بسیار مهمی است.

کشف یک باند بزرگ سکه‌های تقلبی در هرمزگان/کاهش 28 درصدی سرقت از منازل

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سردار «عزیز الله ملکی» صبح امروز در نشستی خبری ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران با تمام تلاش‌ها و مجاهدت‌هایی که می‌کنند از کمترین سود برخوردارند، در طول سه سالی که در هرمزگان خدمت کرده‌ام جز تعامل و صداقت از خبرنگاران ندیده‌ام، بسیاری انتقادات در خصوص اطلاع‌رسانی موردانتقاد واقع شدیم اما کمک رسانه‌ها و خبرنگاران بود که باعث شد اذهان عمومی دچار تشویش نشود.

وی افزود: از شهریورماه 96 برای پرونده ماشین‌های قاچاق تلاش می‌کردیم اما پس از به نتیجه رسیدن آن را به اطلاع عموم رساندیم، در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر فعالیت‌های بسیار خوبی را داشته‌ایم.

فرمانده نیروی انتظامی استان هرمزگان انعکاس به‌موقع اخبار و به تصویر کشیدن چهره مقتدر پلیس موجب تنگ شدن فضای مجرمین برای تخلفات بیشتر است، اضافه کرد: انعکاس مظلومیت پلیس هم مهم است برای مثال وقتی برای مبارزه با قاچاق می‌رویم موقع بازگشت به‌مانند لشکری هستیم که از جنگ برگشته است و شهدای بسیاری را در این راه داده‌ایم.

سردار ملکی با اشاره به اینکه در دی‌ماه 96 استان هرمزگان کمترین مشکلات و بیشترین رضایت‌مندی از عملکرد پلیس را داشتیم، تصریح کرد: توانستیم در کوتاه‌ترین مدت عاملین را دستگیر کنیم و شاهد مشکلات زیادی در این زمینه نبودیم.

وی با بیان اینکه سیانت از اخبار در فضای مجازی بسیار مهم است، عنوان کرد: در حوزه امنیتی اقتصادی وارد شدیم و چند شب گذشته یک باند بزرگ سکه‌های تقلبی را کشف کرده‌ایم که به‌زودی اخبار کامل آن را به اطلاع عموم می‌رسانیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان هرمزگان با اشاره به اینکه بیشترین توجه ما به حوزه امنیت و یگان‌های صفی است، افزود: من احساس می‌کنم به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم هرچند تمام تلاش خود را در این زمینه می‌کنیم اما به‌تنهایی نمی‌توانیم به‌عنوان متولی امنیت تمامی موارد را رصد کنیم و به کمک خبرنگاران در این زمینه نیاز داریم، امیدوارم امسال هم جز چند استان برتر درزمینهٔ تأمین امنیت باشیم.

سردار ملکی با بیان اینکه در چهارماهه ابتدای امسال در حوزه جرائم دو درصد کاهش مجموع سرقت‌ها، 13 درصد کاهش سرقت به عنف،  28 درصد کاهش سرقت منزل، 8 درصد کاهش سرقت خودرو و 31 درصد کاهش سرقت موتورسیکلت را داشته‌ایم، افزود: 4 درصد کاهش متوفیان تصادفات راه را داشته‌ایم و در حوزه کشفیات نیز 492 میلیارد تومان کشف کالای قاچاق حوزه انتظامی و 250 میلیارد تومان کشف کالای قاچاق حوزه دریابانی بوده که مجموعاً  حدود 740 میلیارد تومان کشفیات کالای قاچاق در استان داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه جرائم رایانه‌ای 23 جرم کشف شده که 33 درصد آن برداشت غیرمجاز، 23 درصد مزاحمت مجازی و 20 درصد کلاه‌برداری رایانه‌ای بوده است، اظهار کرد: در مدت این چهارماهه 73 هزار و 535 تماس با مرکز 110 گرفته شده که 31 درصد افزایش میزان تماس داشته‌ایم، 48 هزار و 464 فقره از این تماس‌ها منجر به عملیات و 21 هزار و 903 تماس نیز منجر به ارشاد شده و بیشترین تماس‌ها در حوزه بندرعباس بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان هرمزگان با بیان اینکه در چهار ماه ابتدای سال 97 در حوزه اماکنی نیز 38 هزار و 984 واحد صنفی را بازدید کرده‌ایم و با 36 هزار و 463 واحد برخورد داشته‌ایم، افزود: 185 فقره کشفیات کالای قاچاق بالای صد میلیون تومان را داشته‌ایم.

به گزارش موج، همچنین در این نشست از مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان هرمزگان نیز رونمایی شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه