English

مدیر امور شعب بانک کشاورزی کردستان:

سهم اشتغال بخش کشاورزی در استان کردستان بالای ۳۰ درصد است

مدیر امور شعب بانک کشاورزی کردستان یادآور شد: در سال 84 سهم اشتغال کل کشور در بخش کشاورزی24.7 بوده و به مرور کاهش پیدا کرده که در حال حاضر حدود 18 درصد است اما این سهم در کردستان حدود 27 تا 30 درصد برآورد می شود و گاهی به بالای 30 درصد نیز می رسد.

سهم اشتغال بخش کشاورزی در استان کردستان  بالای 30 درصد است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان ، نشست خبری مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان کردستان  به‌ مناسبت روز خبرنگار باحضور اصحاب رسانه کردستان برگزار شد.

حسن فهیمی در این نشست با تبریک روز خبرنگار به این قشر زحمت‌کش ابراز کرد: امیدواریم با تعامل سازنده با خبرنگاران نواقص و کاستی‌ها را برطرف کنیم و بیشتر در راستای خدمتگزاری به مردم و کشاورزان کردستان تلاش کنیم.

وی با بیان فعالیت 85 ساله بانک کشاورزی استان کردستان گفت: نخستین شعبه بانک کشاورزی در سال 1319 فعالیت خود را در استان کردستان آغاز کرد و همواره خدمتگزاری به مردم، به‌ویژه روستاییان و کشاورزان و ارتقای سطح زندگی و رفاه آنان مدنظر  این بانک بوده است.

 مدیر امور شعب بانک کشاورزی کردستان تاکید کرد: متوسط پرداخت تسهیلات بانک های استان نسبت به منابع و سپرده های آنها حدود 80 درصد بود که این شاخص در بانک کشاورزی 170 درصد است

فهیمی از ثبت 9 هزار میلیارد ریال گندم خریداری شده در سامانه بانک کشاورزی خبر داد و افزود: 2 هزار و 100 میلیارد ریال از این میزان به حساب کشاورزان پرداخت شده است و مابقی نیز طبق تعهدات دولت در برنامه پرداخت قرار دارد.

وی گفت: انتظار می رود افرادی که اقساط سر رسیدی به بانک کشاورزی دارند به شعب مراجعه کنند و مردم برای حمایت از تولید سپره های خود را در نزد بانک سرمایه گذاری کنند تا بتوانیم در تامین اعتبار بهتر وسریعتر عمل کنیم.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی کردستان گفت:این بانک در عمل جزو طلایه داران پیشرو بوده و هشت هزارو 128 نفر به مبلغ 318 میلیارد ریال از این مزایا استفاده کردندکه با استفاده از منابع دولتی بخشیده شده است.

فهیمی افزود: در کنار آن 6 درصد بخشودگی های بانک از این جرایم به میزان 62 میلیارد ریال از منابع خود بانک تامین شده است

وی ضمن اشاره به اینکه 170 درصد از منابع جمع‌آوری شده تسهیلات پرداخت شده عنوان کرد: امروزه هر یک ریالی که در بانک کشاورزی باشد به نفع سرمایه گذاری استان است و اگر به دنبال توسعه استان هستیم باید سیستم بانکی تقویت شودو مردم سپرده گزاری را در بانک کشاورزی انجام دهند.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی کردستان به سهم 8 تا 9 درصدی بخش کشاورزی در جی دی پی کشور اشاره کرد و گفت: این سهم در کردستان بین 25 تا 27درصد است که نشانه اهمیت زیر بنایی اقتصاد استان دربخش کشاورزی است.

فهیمی تاکید کرد: در طرح اشتعال پایدار روستایی که فرصت خوبی از سوی دولت برای ایجاد اشتغال فراهم شده در مناطق مرزی روستایی4 درصد و در مناطق روستایی غیر مرزی 6 درصد است و  این بانک توانسته طی دو مرحله  سهم 692 میلیارد ریال خود را جذب کند.

وی ضمن اشاره به اینکه تعداد یک هزار و 177 فقره تسهیلات به مبلغ 557 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی پرداخت شده است، گفت: شعب بانک کشاورزی استان از ابتدای سال 96 تا پایان تیر ماه سال جاری مبلغ 8 هزار و 980 میلیارد ریال در قالب 46 هزار و 613 فقره تسهیلات پرداخت کرده است.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی کردستان در ادامه تصریح کرد: در اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی ،توسعه کشاورزی ،سازمان ملل و همچنین با همکاری سازمان بهزیستی و موسسه تاک مبلغ 359 میلیارد ریال به 818 گروه شرکت کننده در این طرح پرداخت کرده و باعث ایجاد اشتغال 14 هزار و 103 نفر شده است که 90 درصد از افراد تحت پوشش این طرح زنان هستند.

فهیمی گفت:از تعداد حدود 45 هزار نفری  که تسهیلات به ان ها پرداخت شده 40 درصد در استان کردستان است و این نشان از رویکرد بانک کشاورزی به مقوله روستاها و زنان روستایی است.

گفتنی است؛ در پایان تور رسانه‌ای بازدید خبرنگاران از طرح بفرین کردستان، طرح شرکت تعاونی 452 مائده دهگلان و طرح شرکت تعاونی دام دشت‌ گل کردستان برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه